Varför är pojkar generellt stökigare än flickor?
Anonym (TS) skrev 2022-11-15 18:18:58 följande:
Tack för allas input. Fick veta idag att det bor en kille i magen, så antar att jag får försöka göra det bästa av situationen och försöka uppfostra en artig och respektfull individ.
Läser gärna andras erfarenheter av deras söner och hur mycket biologi vs uppfostran spelar in.
Jag håller med om den generella beskrivningen av könen i TS. Men jag har två döttrar, de är livliga och asjobbiga. Såg framför mig familjelivet som att spela spel, samtala, shoppa och sådant med barnen (oavsett kön), men trots att de kommit upp i skolålder är de fortfarande röjiga, sitter inte still, avbryter osv. Det är omöjligt att göra roliga saker med dem. Vi har alltid varit noga med uppfostran och hur man beter sig, men de beter sig s k ouppfostrat ändå. Inte för att det är någon tröst kanske, haha, men det finns inga garantier kopplat till könet. Jag har en liten pojke också, helt fantastiskt söt och rolig är han (även om han säkert också kommer bli jobbig med åldern), kan lova att du kommer vara så tacksam när du får din kille också, och all den där oron kommer släppa när du blir förälskad i honom.