Hur kan vi hjälpa mitt barn?
Hur som helst, jag tycker så klart ni ska sätta barnets bästa i första hand, skolmiljön kommer att vara så där i åratal framöver. Inte värt att offra hennes mående då.
Tycker inte alls att jag talar emot mig själv. De flesta saker och situationer har olika aspekter som behöver tas med i beaktning. Det betyder inte att det är styrande. Men en sak som behöver tänkas kring.
håller med dig och senast idag sa jag till min man att det kanske blir tufft några veckor med ett byte men det kommer inte bli bättre på denna skola. O på höjden blir det likadant för vårt barn på nästa skola och då har vi ju i så fall en annan situation framför oss. Där en icke-fungerande skolmiljö inte är det största problemet och då är vi inte sena att söka utredning om det skulle komma till denna punkt. Men i detta läge där skolan brister så mkt så har jag svårt att acceptera att mitt barn ska behöva utredas för DERAS skull. de kommer ha samma barn efter en utredning som de har nu ändå. Och kommer få anpassa etc vad de nu behöver göra ändå. Och bevisligen så kan de inte det nu.
skulle jag däremot se att utredningen är till gagn för mitt barn som har det stöd och den anpassning och den arbetsmiljö som bör finnas på en skolan men ändå har svårt. Ja då är det en annan femma.