Han äter upp allt!
Jag visste inte om det här skulle gå under föräldraskap eller relationsproblem, men tror det passar bäst här.
Barnen har en låda i köket, där jag köper mellanmålsgrejer som de kan ta av själva. De får även med sig ordentliga mellanmål till skolan, då det inte räcker med det de får där.
Min man har flera gånger ätit upp deras saker, trots att jag sagt ifrån, men igårkväll lessnade jag verkligen helt. Jag hade redan förberett dagens som de skulle ta med. Det låg på bänken i köket och helt plötsligt hör jag honom smaska på något. Det tar ett ögonblick innan jag fattar att det är barnens mellanmål han äter upp. Jag frågar vad tusan han håller på med och han sa "äter upp deras rester"! Det var VÄLDIGT tydligt att det var orört innan och frågar man inte först isf!? Jag har sagt till flera gånger att han inte ska ta resterna heller, för de är oftast i så bra skick att det kan skickas med på nytt dagen efter.
Ska man behöva behandla sin man som ett barn... eller ett djur!? för att hindra honom från att gluffsa i sig andras saker?