Borderline..fly?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
Träffar en tjej som jag misstänker har borderline. Ska jag undvika henne som pesten?
Nej, men en viss flyktberedskap. Sedan är det ofta avgörande, hur personen själv hanterar en eventuell diagnos. Förtränger den, eller jobbar med den medvetet och medicinerar det om det behövs.
Sedan är det bra reflektera över sig själv och varför man dras till den typen av person.
Vi var inte överens om något och hon fick för sig att jag skulle överge henne. Då tog hon in en tredje part och hittade på lögner om mig. Som tur var hände ingenting men man undrar om hon kommer att göra det igen och om det kan bli ännu värre...
Skulle det göra någon skillnad om hon var bipolär?
Trots att jag dras starkt till henne så är jag inte säker på att jag vill leka psykolog hela tiden. Jag är usel på kommunikation och orkar inte med jobbiga typer. Nu vet jag inte om hon är en bra person i grund och botten men med tanke på att hon kan inte kommunicera själv vad det är som är fel med henne så är det nog bästa att dra vidare.