Borderline..fly?
Fly.
Min mans syster har diagnosen och vi orkar inte.
Redan första middagen jag hade med henne och mina svärföräldrar orsakade hon stort drama, fick sin mor att gråta och sprang rakt ut i novembermörkret utan ytterkläder innan varmrätten. Varpå både far och bror skulle ut och leta, efter en vuxen människa. Kvar stod jag och undrade vad fan som hände.
Hon har genom åren ljugit, stulit, snackat skit, manipulerat, monopoliserat och snyltat på en gammal förälder i åratal så att två söner kommit ifrån sin förälder socialt för att den störda människan sitter som ett plåster i arslet på föräldern hela tiden.
Hon kunde bokstavligen inte låta oss få ens en dag om året själva med föräldern. Då körde hon 17 mil för att komma oväntat mitt i lunchmatlagningen och tränga sig på, och förväntar sig att vi ska serva hennes två småbarn så hon slipper och bara kan chilla. Världen är bara till för att serva henne och det är alltid mest synd om henne.
När svärmor var nyopererad och hade varit hemma en dryg timme från sjukhuset samt gick dubbelvikt av smärta var systern där och bara dumpade sin 2- och 4-åring på hallmattan och stack. Svärmor ringde oss och grät då och vi fick sopa ihop det hela.
Har hur många historier som helst om gränslöst beteende och jag kommer aldrig att släppa in henne i mitt nuvarande hem.