Inlägg från: Anonym (Bpd Topp notch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bpd Topp notch)

Borderline..fly?

Har haft borderline diagnosen under halva livet, kan säga att det inte varit lätt för varken mig eller dom otrogna, narsissistiska psykopater jag varit ihop med. 

Ja borderline personlighetsstörning är svårt att leva med, speciellt för den som har störningen. Jobbigt för dom i nära relationer som bryr sig om en person som ständigt vill ta sitt eget liv och som lever destruktivt och hamnar i situationer som är farliga, traumatiska och rent ut sagt jobbiga för vilken 

Normal eller en med personlighetsstörning,  som helst. 

Av min erfarenhet har jag mest skadat mig själv, som singel genom att behandla min kropp som ett verktyg att få "närheten" "kärlek" inte vara ensam genom att ha random sex med dom som ville umgås för jag hatade att vara ensam. I relationer har jag alltid varit den som blivit sårad, den som man varit otrogen mot, kontrollerat, ljugit för, ja jag har varit en psyko.. då jag fått nog, försökt ta mitt liv eller gjort saker som kunde slutat i att jag förlorade mitt liv. Som säkert har varit jobbigt, traumatiskt för min dåvarande pojkvän.

Inte helt o provocerat, men men. 

Jsg har oavsett hur destruktivt relationerna varit, alla mina ex är bestatt av mig, och skulle ta tillbaka mig direkt om dom fick chansen. Problemet med min borderline är att jag älskade dom så högt, utan att dom förtjänade det, jag gjorde vad som helst för deras kärlek. Så finns ingen brud ever som kommer behandla dom lika bra, även om det var destruktivt i vissa avseenden så är det by far den bästa relationen, djupaste kärleken, bästa sexlivet som dom någonsin kommer uppleva

Jag är frisk idag och är inne på mitt 12 år med mitt livs kärlek, vi har då upplevt en del av mina borderline tendenser men hittills är dom positiva tendenserna övervägande och han är lika besatt av mig som mina tidigare killar. Bara att den här snubben faktiskt är bra, och ingen kontrollerande psyko som försöker trycka ner mig eller ljuder för mig. 

Såå mitt tips till dig är, har hon borderline och faktiskt jobbar med psykologer och är medveten om sina problem, enjoy the ride. Och va beredd pp att det kanske är du som kommer ha problem med att glömma henne sen om det inte fungerar i slut ändan 

Jag som lämnade mina ex, så inte dom som gett upp något. Och att Alla killar är otrogna även om dom älskar någon eller inte vill göra slut är väl ingen nytt. 

Men jaa jag har nog en bättre självbild än dom flesta med borderline, sen har jag inte borderline längre heller . 

Fattar att det inte stämmer överens med eran stigmatisering av denna personlighetsstörning... 

Fortsätt ni med era verkligheter så fortsätter jag med min. Puss påre

Vet inte hur "vanligt" det egentligen är med bpd & npd dock, men att bpd ofta kommer tillsammans med andra diagnoser stämmer i många fall. Npd tillsammans med bpd är vanligare hos män än hos kvinnor, men att det många gånger är just fler diagnoser samtidigt som tex. adhd, ptsd, missbruk, depression, ångest osv. Är väldigt vanligt. 

Sen är det aldrig lätt att dra alla med endast borderline personlighetsstörning över en och samma kam, eftersom personen ska uppfylla minst fem av nio kriterier kan det bli över 100 olika varianter av samma diagnos.

Två personer diagnostiserade med borderline kanske bara har två kriterier gemensamma. Så att allas olika erfarenheter här inne är väldigt olika och skiljer sig helt är inte så konstigt 

@daytim­3soapo­p3ra 

Många gånger är det just dom dragen som är framträdande och märks, men som jag skrev behöver man 5 kriterier för att ha diagnosen och du räknar upp 4...

Enligt DSM-IV är dom två vanligaste, instabilitet i mellanmänskliga relationer, självbild och affekt, kombinerat med Markant impulsivitet med början i tidig vuxen ålder. 

Sen har du också hög fungerande bpd och låg fungerade bpd, som gör diagnosen helt olika bara av hur du fungerar i vardagen. Många med bpd lever med det utan att någon märker av deras diagnos.

Översättnings

There are four widely accepted types of borderline personality disorder (BPD): impulsive, discouraged, self-destructive, and petulant BPD. It is possible to have more than one type of BPD at the same time or at different times. It's also possible to not fit any one of these borderline personality categories.

Svar på tråden Borderline..fly?