Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Följderna för barnet är att det gör ont och är stor risk att barnet själv eller något annat barn smutsar ner öronen och det blir infektion eller att de drar i örhänget och gör barnet illa. 

Följderna för mamman är att hon tycker det är gulligt att titta på ett litet barn med örhängen. 

Vilket är viktigare? Det är verkligen inte för barnets skull som det får hål i öronen, enbart för den egoistiska mammans skull. 

• FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2022-11-20 23:01:23 följande:
    För att ena relationen är tillåten medan andra relationen är otillåten och därmed omoralisk. Enligt mig ska man vara gift och därför tycker inte jag att det är något dåligt att det finns länder där detta är olagligt, tvärtom är det positivt att dessa värderingar fortfarande existerar trots allt omoraliskt som finns i världen idag samt hur man normaliserat sedeslöshet. Hur detta nu har med hål i öronen att göra..
    Tillåten, otillåten och omoralisk enligt medeltida värderingar. Inget som har något att göra med Sverige 2022. 
  • FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2022-11-21 08:26:39 följande:
    Jag tror inte det riktigt handlar om att spädbarn inte bör ha hål i öronen, utan att hål i öronen öht inte verkar speciellt vanligt bland svenskar. Någon jämförde med silikonbröst och fillers, har man den synen på hål i öronen så förstår jag att man inte tycker det är okej.

Du missade att mitt första barn var relativt nyfödd när hon fick hålen, det är ju just därför jag skapat tråden - eftersom jag skjutit upp det denna gång och är orolig för att det är en dålig ålder, då första barnets ålder egentligen var perfekt. Ingen reagerade, inte BVC heller. Tror de är rätt vana vid sånt. 

Dessutom håller jag ju inte med om smärtan men där kan det ju handla om tjockleken på örsnibbarna som tagits upp tidigare, vem vet.

Enligt denna artikeln har bebisen ont i en till två dagar. Det är en eller två dagar för länge. 

https://preferredmedgroup.com/is-my-baby-too-young-to-get-their-ears-pierced/

• FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2022-11-23 14:05:41 följande:
    Måste säga att det var en märklig definition av ordet, som egentligen syftar på uttråkade människor som skriver provocerande saker i syfte att väcka reaktioner. Inte människor vars åsikter inte råkar vara de vanligaste i ett särskilt land.

Att vara för omskärelse och inte se hål i öronen som något "vuxet" och "farligt" är inte extremt. Att vara emot upplopp och dess konsekvenser är inte extremt. Dessutom är Partiet Nyans det största partiet utanför riksdagen med ca 28k röster, du menar att det skulle vara märkligt att en av dessa 28k befann sig på familjeliv såvida inte personen är ett troll?

Jaja, orkar inte ens diskutera detta mer då det är så tröttsamt att jämt behöva diskutera mig som person. Men om du har mer att skriva så skriv det gärna här och lätta på hjärtat så jag slipper det i andra trådar senare. 
    De flesta ser hål i öronen på en bebis som något grymt. Barnet vill det inte, det gör ont och det kan bli infektioner. Det enda positiva är att mamma tycker det är fint. 

Det är inte extremt att vara emot upplopp. Det är däremot underligt att inte förstå vad som försegår i Iran nu.
  • FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2022-11-28 20:03:23 följande:
    Jag gör, precis som min religion, skillnad mellan att vara homosexuell och att leva ut den. Bara för att man är emot utlevd homosexualitet så innebär det inte att man är emot individen. Det måste snarare vara jättestarkt att vara homosexuell men inte leva ut det, tänk så många belöningar man får av Gud! 

Du får väl känna så, men själv förstår jag mig inte på sådana resonemang som jag upplever är ett väldigt arrogant sätt att se på det.
    Vad som är väldigt arrogant är att tro att de riktlinjer du tror dig ha fått från Gud, är sanningen. Några människor tolkar din Guds budskap på ett visst sätt och du tror på vad de människorna säger. De gubbarna säger att homosexualitet är fel, det är fel för kvinnor att visa sitt hår etc och du tror på dessa gubbar utan att tänka efter. 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?