Kvinnor lever under ständigt hot från män!
Ni män fattar inte och kommer aldrig att göra det!
Nej helt rätt, kan inte förstå hur man kan dra alla över en kam i sin iver att svartmåla hela det manliga könet....
Nej om man kan läsa, så var jag tydlig med att kvinnor kan råka ut för svin. Inte på något vis försökte jag framställa att min erfarenhet gäller alla.
Likaså omvänt så blir ju inte alla andra misshandlade ifall jag nu blivit det.
Hur pekar trådstarten ut alla män? Prova läs ggr gånger så ser du.
Jag är en kvinna som har en exman som psykiskt stalkar, förtalar, vill bryta ner och trakassera. Han har fortsatt med detta sedan 2017 då jag skilde mig och flyttade. Han ringer med hemligt nummer varje vecka, senast igår. För några veckor sedan stod han utanför dörren. Har polisanmält men det är inte tillräckligt våldsamt för att de ska göra något. Det är olämpligt men inte straffbart (blir i alla fall inte prioriterat).
Jag har gått vidare men det är klart att mitt förtroende för män är skadat. Jag har sexuella romanser men vågar inte satsa på ett nytt förhållande. FAST jag vet att inte alla är som han.
HUR kan en människa hålla på så här, år efter år. Jag svarar aldrig och har inte givit någon respons på åtminstone 3 år.
Men detta är det liv jag måste finna mig i.
Och alla kvinnor som lever med normala, hyggliga män? Vi är många.
Vad har du för belägg för att våldet mot kvinnor ökar? Det kanske bara har blivit synligare och mindre accepterat.
Jag tror faktiskt att relationsvåld var vanligare förr. Vi är mer jämställda idag, det är lättare att skilja sig osv.
Förr fanns inga kvinnojourer som fångade upp offren och det talades sällan öppen om relationsvåld. En kvinna skulle tåla lite stryk från sin man. Så är det tyvärr fortfarande i vissa kulturer, men knappast i Sverige och liknande länder, inte generellt.
Jag är en kvinna som har en exman som psykiskt stalkar, förtalar, vill bryta ner och trakassera. Han har fortsatt med detta sedan 2017 då jag skilde mig och flyttade. Han ringer med hemligt nummer varje vecka, senast igår. För några veckor sedan stod han utanför dörren. Har polisanmält men det är inte tillräckligt våldsamt för att de ska göra något. Det är olämpligt men inte straffbart (blir i alla fall inte prioriterat).
Jag har gått vidare men det är klart att mitt förtroende för män är skadat. Jag har sexuella romanser men vågar inte satsa på ett nytt förhållande. FAST jag vet att inte alla är som han.
HUR kan en människa hålla på så här, år efter år. Jag svarar aldrig och har inte givit någon respons på åtminstone 3 år.
Men detta är det liv jag måste finna mig i.