Kvinnor lever under ständigt hot från män!
Ni män fattar inte och kommer aldrig att göra det!
Det hjälper inte att ner-tumma. Ingen blir ner-argumenterad av det. Svara istället.
Jag var precis sådan, kontrollerande och svartsjuk, hot om självmord mm. fastän jag är kvinna. Det finns inget speciellt könsbundet i ett sådant beteende.
Jag har hjälpt både män och kvinnor i våld I nära relationer.
Jag har skrivit tystnadsplikt. Men kan säga att det finns på båda hållen.
Män som har blivit slagna av stekpanna. Och även hällt varm olja på. Och blivit knivskuren medan dom sov.
Även psykiskt misshandel tala om för mannen att han är inte värd något. Jag älskar inte dig. Du duger bara till att få pengar av . ECT.
Jag har även hjälp kvinnor och barn med.
Jag är man och jag fattar det fullständigt. Skulle det hända mig att jag levt under hot, särskilt fysiska sådana, från någon pga. psykiska problem eller för all del en föredetta så skulle jag göra någonting åt saken om inte lagen kunde skydda mig.
Jag skulle planera för det för att inte åka fast. Vad jag inte skulle göra, i det fallet det skulle handla om en besatt kvinna, skulle vara att tänka på "hur fint vi har haft det" eller försöka rationalisera och ursäkta människan med att hon eller han "haft det jobbigt" Andra valet är att leva under hot och ägna resten av ens liv att undvika hotet. Vi har sett alltför många gånger hur det gått för kvinnor som försökt bortförklara hoten känslomässigt. Eller när de inte fått hjälp från samhället eftersom det anser att "alla människor är lika mycket värda" oavsett hur de beter sig mot andra.
Jag tänker så eftersom jag i min ungdom hade en kvinna som hade såna tendenser där jag kände mig kvävd. Det var inte direkta fysiska hot utan mer underliggande om att "förstöra min karriär" i jobbet jag hade då. Då tänkte jag inte så som jag gör idag, eftersom jag inte tänkte rationellt pga. min ungdom.
Tom kvinnor verkar inse att denna tråd är för mycket och borde tas bort.
Groteskt att så många är hjärntvättade och inte ser hur stort problemet är och att det ökar.
Som i historien med Therese, många trodde inte att han som var så snäll kunde vara som hon sa.
Det är först när det är för sent som många vaknar upp tyvärr
Groteskt att så många är hjärntvättade och inte ser hur stort problemet är och att det ökar.
Som i historien med Therese, många trodde inte att han som var så snäll kunde vara som hon sa.