Embla twopointoh skrev 2022-11-27 09:37:56 följande:
Vi ska vara smala, med snyggt sittande kläder (högklackat i alla fall till fest!) som framhäver bröst och rumpa, fixat hår och sminkade. Vi ska vara smarta och sociala, men samtidigt hålla oss lite i bakgrunden och inte ta för mycket plats. Vi ska hinna med att jobba heltid, träna och sköta hushållet. Har vi familj ska vi även se till att alla får med sig gympakläder och kommer iväg till tandläkaren. Efter att vi fått barn ska vi komma i form igen inom något år.
Och kanske det viktigaste: vi ska alltid vara glada och kåta.
Inte för att vara så, men generellt så har män inte särskilt många "attraktionskriterier".
1, Fysiskt attraktiv (menar ej perfektion, men hel, ren, och en hälsosam fysik, vilket hon borde vilja ha för sin egen skull)
2, Feminin (menar ej undergiven, svag, eller försynt. De starkaste kvinnorna jag känner är inte rädda för att samtidigt bejaka sin feminina sida).
3, Sexuellt attraherad av sin partner, till den grad att hon vill ha sex med honom ibland (nyckelordet är VILL, fakta är att en av många mäns farhågor är att stadga sig med en kvinna som inte är attraherad av honom, knäppt kan man tycka).
4, Snäll, omtänksam, lite stöttande (Ja jag vet, nu pushar jag verkligen kraven här..)
That's it, de flesta av oss är fullt nöjda med detta. Vi struntar i vad ni har för utbildning eller vilken glimrande karriär ni har, sålänge ni är självförsörjande.
Med det sagt så förstår jag att kvinnor har sin beskärda del press och stress, och att vi män är jobbiga att ha att göra med på vårt sätt. Det är väl den polariteten som gör att vi attraheras till varandra, och samtidigt retar gallfeber på varandra.