BF Augusti 2023
Vårt RUL gick också suveränt. Dock bad barnmorskan oss att titta bort när hon tittade i området och områdena runt där könet syns så vi vet fortfarande inte om det är en pojke eller flicka 😅
Vårt RUL gick också suveränt. Dock bad barnmorskan oss att titta bort när hon tittade i området och områdena runt där könet syns så vi vet fortfarande inte om det är en pojke eller flicka 😅
Någon annan som råkat ut för begränsad rörlighet och svullen deluxe 10.0? Jag går in i v 22 imorgon men är svullen som ett as, jag bär stödstrumpor på jobbet, men är ändå såpass svullen att mina fötter pulserar inuti mina stackars skor som ser ut att spricka snart. Någon som har några bra gravidskor? Om jag nu ens orkar vänta på svar, känns som om jag går och köper vad som helst som är mindre dåliga än de jag har nu 😭
Hur går det för er nuförtiden? 
Själv går jag in i vecka 27 (26+0) (har fortfarande bestämt mig om jag ska säga att jag är i vecka 26 eller 27, haha) på onsdag, så märkligt. Var på kontroll av hjärtljud förrförra veckan och allt såg fortfarande bra ut, dock är jag inte så långt ifrån högt blodtryck så vi får se om det stiger eller stabiliseras. Nästa kontroll är inte förrän den 19/5, då är det dags för glukosbelastning samt en spruta då jag och bebin tydligen har olika blodgrupper! Sist jag var där var det första gången de mätte magen när jag låg ned också, 23 cm om jag minns rätt.
Tycker inte ni också tiden går fort? Jag har alltid tänkt att en graviditet är så väldans lång, mycket suck och stånk över att jag ska behöva offra så mycket "roligt" men jösses vad tiden rusar iväg. Lite bitter över att jag missar partaja till det rejält på ett kommande bröllop (med tillhörande möhippa i Köpenhamn...), en 35-årsfest och en 40-årsfest - men jag har svårt att tro att jag inte kommer tycka det är värt det i slutändan!
Syns era magar mycket? Det är lite komiskt hur tydligt det är med vänner och kollegors försiktigheter, haha, de som är lite mer varsamma säger "oj, men det syns ju inte så mycket!" efter jag svarat på vilken vecka jag är i, medan andra "nu får du nog dra ner på påskgodiset!" jag: "vadå, syns det?" kollega: "eh ja" - haha! Jag är ju som sagt *tjock* också, alltså inte bara bebimage, så jag förstår folks förvirring. Min egna likaså!
Har ni börjat köpa grejer till tillskottet ännu? Vi tänkte ta tag i det i slutet av maj, då är det cirka två månader kvar till beräknad nedkomst
Var på mitt vecka 25 besök igår, första besöket hos BM sedan v 12 typ. Jag var ju på RUL i början på april där vi valde att inte ta reda på könet. Det är alltså en annan barnmorska som gjort RUL.
Nu till min fråga. Är det någon som vet om dem antecknar könet i sina journaler? För dem har massa journaler jag inte kan se.
Anledningen till att jag undrar är att min bm var inne i min journal eftersom BM från RUL inte ändrat mitt BF. Efter en liten stund frågar min barnmorska: ni ska få en pojke va? Jag ba ehm nää det har vi inte tagit reda på. Så fortsatte hon bara med undersökningarna. Detta var så konstigt att jag inte kunnat släppa det.
Kan såklart inte tala för hur det är för alla, men jag loggade just in på 1177 och tittade på alla anteckningar som gjorts efter RUL och hittar inget om kön någonstans.
Nej, enligt min BM för inga anteckningar gällande kön så jag förstår din förvirring! Vår bebi ?blottade? ju sig på RUL:en, enligt oss var det ganska uppenbart. Men då vi sa till sköterskan att vi inte ville veta kön sa hon att hon varken skulle bekräfta eller dementera. Dock sa hon ?ja, ibland är det oundvikligt? och sen sa hon ?han? två gånger innan hon återgick till ?den?. Vi grämer oss nu i efterhand och skulle såklart frågat en gång för alla om vi verkligen såg rätt, nu vet vi ju inte om vi hade en riktig skämtare till sköterska som totalt dragit oss vid näsan! Därför frågade jag min BM på nästkommande besök om sköterskan från RUL:en hade antecknat något men fick svaret nej.
Din BM kanske helt enkelt blandade ihop dig med en annan patient, tänker jag? Hon kanske har fått för sig att du berättat att du väntar en pojke. Det är min teori i detta.
Lycka till i ovissheten! ;)
Har läst att det ska bli lika varmt i sommar som det var sommaren 2018. Jiiiissses säger jag bara. Tycker redan det är för varmt och jobbigt med magen som tyckts dubbla i storlek senaste veckorna. För bara typ tre veckor sedan kunde jag fortfarande ha mina vanliga jeans och se icke-gravid ut. Nu är jag enorm från ingenstans.
Hej allihop! Jag har förmodligen bf längst fram här i tråden(29 augusti), så när ni skriver att ni är i v 37 eller så så tycker jag att det låter som att ni är jättenära förlossning 😊. Jag tycker att tiden rusar iväg och tycker inte alls att något är långdraget, däremot längtar jag tills bebis kommer, är så nyfiken på att se vem den lille är. Har fortfarande besvär med o va svullen, trött och så, men har slutat jobba nu, gick hem på graviditetspenning den 1 juli och det känns mycket bättre nu. Hoppas allt går bra för er ❤️