• Anonym (Jävla alkohol)

Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Jag tycker faktiskt att alla vuxna kan skärpa till sig och stå över alkoholen denna dagen (Julafton), för BARNENS skull. Kan man inte ha roligt utan alkohol har man problem. Tänk på alla barn som har ångest och far illa av vuxnas onödiga konsumtion av alkohol på julafton och förstör den högtiden som faktiskt är riktad mot de små barnen. Skärp er, offra en dag för barnens skull och fira en vit jul! Ha det!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG397b/manga-barn-oroliga-infor-julen

• Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!
  • Dr Nail
    Anonym (A) skrev 2022-11-25 23:25:10 följande:
    Vilka vi? Jag firar absolut inte Jesus på julen. Du kan inte bestämma vad julen innebär för andra människor.

Varför du pratar om den ortodoxa julen har jag ingen aning om. Sverige har aldrig varit ortodoxt.
    Du kan fira vad du vill, det spelar ingen roll. Det finns traditioner, sen om du väljer att fira den internationella näspetningsdagen istället så är det upp till dig.

Läs tråden.
  • Anonym
    Myten7891 skrev 2022-11-26 00:32:23 följande:

Vi skippar hela julen. har bokat all-inclusive 👍👌

Jaha, men då vet vi. Vad kör du för bromsskivor fram?
  • Anonym (Julbocken)
    Anonym (Jävla alkohol) skrev 2022-11-25 17:19:17 följande:
    Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!

Jag tycker faktiskt att alla vuxna kan skärpa till sig och stå över alkoholen denna dagen (Julafton), för BARNENS skull. Kan man inte ha roligt utan alkohol har man problem. Tänk på alla barn som har ångest och far illa av vuxnas onödiga konsumtion av alkohol på julafton och förstör den högtiden som faktiskt är riktad mot de små barnen. Skärp er, offra en dag för barnens skull och fira en vit jul! Ha det!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG397b/manga-barn-oroliga-infor-julen

Jag håller inte med dig. Vad är det som har fått dig att tro att det är BARNENS högtid? Julen firar vi pga Jesus födelse, inte för att barnen ska ha roligt. För mig är julen GENENSKAPENS-högtid. Jag har inte efter jag fyllde 10 år firat en jul med alkohol. Hur det var innan vet jag inte. Jag håller dock med dig om att man inte behöver dricka i sällskap av barn.
  • Anonym (Blö!)

Som om någon förälder någonsin bryr sig om nåt annat än sig själva! Ja hatar verkligen dessa suputer som tror att julen e nåt man ska supa för! O tack vare såna som er så firar ja inte jul! Detta blir nog mitt 6 år som ensam! Fuck you!

• Maggena

Vet inte vad syftet med denna tråd är egentligen. Man kan tycka vad man vill om TS har rätt eller fel. Det spelar egentligen ingen roll. Jag är mest förvånad över att TS är så naiv att denna tror att det går att nå fram till de som verkligen super sig fulla och förstör julen för andra. Tror TS verkligen att de läser posten och tänker......åh nej, nu måste jag verkligen ha en vit jul .Kommer aldrig att hända. Det enda som möjligtvis händer är att de tar en hutt till på ren trots

• Anonym (Varför)

Jag tänker julen är en tid för gemenskap mer än för barnen. Den är för alla, ett tillfälle att fira med nära och kära. God ma, trevligt sällskap, Kalle, julklappar glädje.  Såå har man inte barm ingen jul?

Inget fel med alkohol så länge man är måttlig, men det tycker jag gäller i alla sammanhang. -särskilt om barn inärheten-

• Anonym (Glöm)

Jag avskyr julen. Ett jävla trams. 

Mina barn är tolv och åtta. Längtar tills de blir stora så man slipper hålla på med akuten och kan dra utomlands istället. 

De kan fira jul med sin respektive familjer sedan istället. Fy en vad skönt. 

• Anonym (A)

Många verkar tro att TS själv är alkoholist. Jag tror snarare TS har vuxit upp med alkoholiserade föräldrar. De som startar sådana här trådar brukar ha gjort det. De tror inte att man kan dricka med måtta, för deras föräldrar kunde inte det. De brukar också tro att nästan alla har haft det som dem när de växte upp.

Sedan det här med varför man firar jul. Det går inte att komma ifrån att julen ursprungligen är en hednisk högtid. Det här med Jesu födelse är ett senare påfund. Sverige är dock ett extremt sekulariserat land. Visst finns det nog en och annan kristen svensk som tänker på Jesus på julen, men de flesta svenskar gör det nog inte. Oavsett vilket så måste man få välja själv vilken innebörd man lägger i julfirandet. Ingen annan har rätt att komma och bestämma att det ska vara för barnens skull eller för Jesus skull. Själv firar jag jul för att det är tradition att göra det i min familj. Vi firar för vi har trevligt ihop. Det är för allas skull, inte bara barnens. Vi är dessutom ateister allihop, så Jesus skiter vi i.

• Spucks
    Anonym (Blö!) skrev 2022-11-26 03:38:56 följande:

Som om någon förälder någonsin bryr sig om nåt annat än sig själva! Ja hatar verkligen dessa suputer som tror att julen e nåt man ska supa för! O tack vare såna som er så firar ja inte jul! Detta blir nog mitt 6 år som ensam! Fuck you!

Det låter tråkig! Rynkar på näsan
    Jag antar att du har gjort d
    åliga erfarenheter själv när du var barn?
Svar på tråden Julen är faktiskt barnens högtid! Skärp er!