• Anonym (Färdig)

Vadå paus..

Kvinnan jag dejtat seriöst några månader blev osäker på sina känslor för mig. Hon ville ha en paus. 
    Jag blev väldigt sårad men trodde på henne att hon behövde fokusera på sitt jobbsom chef med mycket ansvar. 

Jag trodde vi skulle höras lite men inte ett ljud. 

Efter några veckor sa en kompis till mig att ha sett henne på Tinder. En profil som tydligt sökte yngre män för sex. 

Vad är en paus?  Kan någon förklara detta beteende?  Varför inte göra slut? 

För min del blir detta en livslång paus. Har blockat henne. 

• Svar på tråden Vadå paus..
  • Anonym (aaa)

TS, en del som dejtar är tyvärr inte ärliga med hur de gör, om de möter flera samtidigt eller om de har en aktiv profil på dejtingsiten. För mig låter det som att ni  inte hade hunnit prata om sånt än, vilket är naturligt om ni bara dejtat ett kortare tag. Du däremot trodde något, och hon tänkte på ett annat sätt. 

När hon sa att hon ville ha paus var det = kunna träffa andra. Du var för naiv och kanske inte ens tänkte på att man kunde träffa andra då. Hade du frågat henne om det hade hon kanske erkänt att det var det hon ville göra, men nu visste du inte. 

Bara att inte svara om hon hör av sig. Kan vara så att hon har dig på reservlistan om hon inte hittar någon bättre (så är vanligt att killar gjort i alla tider men visst finns det kvinnor som gör likadant) 

• Anonym (Lät bättre)
    Anonym (aaa) skrev 2022-11-27 09:00:28 följande:

Bara att inte svara om hon hör av sig. Kan vara så att hon har dig på reservlistan om hon inte hittar någon bättre (så är vanligt att killar gjort i alla tider men visst finns det kvinnor som gör likadant) 

Du var tvungen att nämna att killar gjort så i alla tider. För det ursäktar ju när tjejer gör samma.
  • Anonym (Lät bättre)
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 08:58:03 följande:
    Istället för att bli sekundärkränkt, så lär dig för fan o läsa.. 
    Du borde tagga ner för helvete.
  • KyligSynaps
    Anonym (Lät bättre) skrev 2022-11-27 09:03:46 följande:
    Du borde tagga ner för helvete.
    Helvete heller.. 

Ni kan.. 
  • Anonym (Färdig)

Tack för svar.
    Jag blockade för min egen skull. Att sluta gå och vänta på nån respons. Symboliskt viktigt för mig. Kanske mesigt ok. Tror inte hon vet att hon är blockad. Telefon. 

Ja jag är en man med känslor, är 45 men har inte varit med om detta förr. Och ja jag ser nu att paus var att göra slut men vilja ha mig kvar i lådan om inget bättre dök upp. 
    Hon har issues. Ratar svaghet hos människor. Man ska var på topp annars får det vara. Jag är inte alltid på topp. Blev inte alltid bästa sexet och det var tydligt en besvikelse för henne. 

• Friger
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 08:56:21 följande:
    Lol, vart fan har jag skrivit att hon skulle varit förstörd ifrån tidigare förhållanden? 

Jag har skrivit att sådär håller hon på, bara för att TS varit needy.. 

Och hur han är needy...
    Det går att se, på sättet han reagerar.. Hur han blev "sårad" och blockade en brud han bara snackat med i några månader.. 

Det betyder att han inte är så van... O lagt hela sitt mående i en brud som han bara har snackat med i någon månad.. 

Sen blockera på det.. Det är reaktivt.. Betyder att han är känslosam och kan få riktig jävla damp..
    Råkade klumpa i hopp användare. Ni skrev på liknande vis. Får väl säga spå-gubbe till dig.

Faktum kvarstår du har inte en susning om han varit "needy".

Kan ju vara att hon tyckte han var bra också. De verkade ju haft något seriöst på gång. Det hon söker nu är ju inte seriöst enligt ts.

Kan ju vara där svaret finns. Paus kan vara ett fegt sätt att göra slut. Eller att hon vill ha möjlighet att gå tillbaka när hon söker seriöst.

Hur vet du att han lagt ner hela sitt mående i bruden? Hon har lurat honom nu vill han inte ha med henne att göra mer. Ingen konstig reaktion.
  • Anonym (Lät bättre)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-27 09:05:39 följande:

Tack för svar.
    Jag blockade för min egen skull. Att sluta gå och vänta på nån respons. Symboliskt viktigt för mig. Kanske mesigt ok. Tror inte hon vet att hon är blockad. Telefon. 

Ja jag är en man med känslor, är 45 men har inte varit med om detta förr. Och ja jag ser nu att paus var att göra slut men vilja ha mig kvar i lådan om inget bättre dök upp. 
    Hon har issues. Ratar svaghet hos människor. Man ska var på topp annars får det vara. Jag är inte alltid på topp. Blev inte alltid bästa sexet och det var tydligt en besvikelse för henne. 

Hon är en besvikelse för dig så det jämnar ut sig. Låt henne träffa sina topp-män haha! Dröjer inte länge förrän kom kryper tillbaka haha!
  • KyligSynaps
    Friger skrev 2022-11-27 09:06:40 följande:
    Råkade klumpa i hopp användare. Ni skrev på liknande vis. Får väl säga spå-gubbe till dig.

Faktum kvarstår du har inte en susning om han varit "needy".

Kan ju vara att hon tyckte han var bra också. De verkade ju haft något seriöst på gång. Det hon söker nu är ju inte seriöst enligt ts.

Kan ju vara där svaret finns. Paus kan vara ett fegt sätt att göra slut. Eller att hon vill ha möjlighet att gå tillbaka när hon söker seriöst.

Hur vet du att han lagt ner hela sitt mående i bruden? Hon har lurat honom nu vill han inte ha med henne att göra mer. Ingen konstig reaktion.
    Det du frågar har jag redan förklarat.. 
    Det är normalt att kvinnor beter sig sådär.. Det vet man om man testat o dejta 50 brudar per år istället för en brud vart tredje kvartal.. 

Det enda sättet du kan reagera på är att säga okej.. Vilket betyder att då går väl jag o hänger med någon annan. 

Och har man den attityden till dejting, så kommer det avstyra dom flesta kvinnor från att gå till någon annan..
  • Anonym (Lät bättre)
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 09:14:14 följande:
    Det du frågar har jag redan förklarat.. 
    Det är normalt att kvinnor beter sig sådär.. Det vet man om man testat o dejta 50 brudar per år istället för en brud vart tredje kvartal.. 

Det enda sättet du kan reagera på är att säga okej.. Vilket betyder att då går väl jag o hänger med någon annan. 

Och har man den attityden till dejting, så kommer det avstyra dom flesta kvinnor från att gå till någon annan..
    Haha, karlakarlen har talat haha!
  • KyligSynaps
    Anonym (Lät bättre) skrev 2022-11-27 09:15:27 följande:
    Haha, karlakarlen har talat haha!
    Och betorna har gaddat ihop sig för att dom tror att det ska ge dom fler möjligheter till att få ligga. 

What else is new uppe i Jämtland?
Svar på tråden Vadå paus..