• Anonym (Färdig)

Vadå paus..

Kvinnan jag dejtat seriöst några månader blev osäker på sina känslor för mig. Hon ville ha en paus. 
    Jag blev väldigt sårad men trodde på henne att hon behövde fokusera på sitt jobbsom chef med mycket ansvar. 

Jag trodde vi skulle höras lite men inte ett ljud. 

Efter några veckor sa en kompis till mig att ha sett henne på Tinder. En profil som tydligt sökte yngre män för sex. 

Vad är en paus?  Kan någon förklara detta beteende?  Varför inte göra slut? 

För min del blir detta en livslång paus. Har blockat henne. 

• Svar på tråden Vadå paus..
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Lät bättre) skrev 2022-11-27 09:03:05 följande:
    Du var tvungen att nämna att killar gjort så i alla tider. För det ursäktar ju när tjejer gör samma.
    Aaah, du var tydligen tvungen att försöka dra växlar på något någon annan skrev? Var har jag skrivit att det ursäktar vad tjejer gör? 

Det jag skrev är inget hittepå - tror alla vet hur det var "förr" - killar som hade sin lilla svarta anteckningsbok med telefonnummer till tjejer och när de inte hade någon på gång, så kunde de ringa till de "gamla" och hoppas att någon skulle haka på och så fick de kanske sex även den helgen.
    Jag nämnde det för att nu handlar det om en kvinnas beteende. TS verkar helt i chock och hade inte en tanke på att det kunde gå till så här. Men idag när vi har vår dejtingdjungel gör givetvis både män och kvinnor sådana här saker. Dejtingprofilerna har ersatt den svarta telefonboken och där kan man ha sina "bubblare" som står på tur. Problemet är bara att man inte kan veta vilka som resonerar så och vilka som dejtar en person i taget, om man inte har pratat om det. 

Möter man då en person som TS gjorde, och inte tänkt i de banorna, blir det en obehaglig upplevelse. 

Nästa gång kan du läsa vad som faktiskt står och inte väva in dina egna reaktioner.
  • Friger
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 09:14:14 följande:
    Det du frågar har jag redan förklarat.. 
    Det är normalt att kvinnor beter sig sådär.. Det vet man om man testat o dejta 50 brudar per år istället för en brud vart tredje kvartal.. 

Det enda sättet du kan reagera på är att säga okej.. Vilket betyder att då går väl jag o hänger med någon annan. 

Och har man den attityden till dejting, så kommer det avstyra dom flesta kvinnor från att gå till någon annan..
    50st brudar per år? Är det så många som ratar dig?

Men absolut, säger någon till mig att det är paus så vänder jag också blad. Det finns för många frågetecken kring ett sådant förfarande.

Fick ju svar från TS nu också. Det verkar ju onekligen som att ts och tjejen var olika som personer och egentligen sökte olika saker.
  • KyligSynaps
    Friger skrev 2022-11-27 09:30:51 följande:
    50st brudar per år? Är det så många som ratar dig?

Men absolut, säger någon till mig att det är paus så vänder jag också blad. Det finns för många frågetecken kring ett sådant förfarande.

Fick ju svar från TS nu också. Det verkar ju onekligen som att ts och tjejen var olika som personer och egentligen sökte olika saker.
    50 brudar är så många du inte kommer att få till en träff med varje år. Så du får sitta o gråta över den gången du försökte så hårt.. Och hon ändå i slutändan inte ville gifta.. 

Yes, jag fick ett svar från TS nu också. O det kommer nog gå bra! Men han behöver förmodligen snart inse att dejting scenen ser ut såhär också.. Och att det är totalt onödigt o lägga alla ägg i en o samma korg. 
  • Anonym (Lät bättre)
    Anonym (aaa) skrev 2022-11-27 09:25:11 följande:
    Aaah, du var tydligen tvungen att försöka dra växlar på något någon annan skrev? Var har jag skrivit att det ursäktar vad tjejer gör? 

Det jag skrev är inget hittepå - tror alla vet hur det var "förr" - killar som hade sin lilla svarta anteckningsbok med telefonnummer till tjejer och när de inte hade någon på gång, så kunde de ringa till de "gamla" och hoppas att någon skulle haka på och så fick de kanske sex även den helgen.
    Jag nämnde det för att nu handlar det om en kvinnas beteende. TS verkar helt i chock och hade inte en tanke på att det kunde gå till så här. Men idag när vi har vår dejtingdjungel gör givetvis både män och kvinnor sådana här saker. Dejtingprofilerna har ersatt den svarta telefonboken och där kan man ha sina "bubblare" som står på tur. Problemet är bara att man inte kan veta vilka som resonerar så och vilka som dejtar en person i taget, om man inte har pratat om det. 

Möter man då en person som TS gjorde, och inte tänkt i de banorna, blir det en obehaglig upplevelse. 

Nästa gång kan du läsa vad som faktiskt står och inte väva in dina egna reaktioner.
    Wow, du tror verkligen att alla vet hur det var förr med lilla svarta boken...

Jag läser alltid vad det står. Speciellt när någon skriver saker som att såhär har killar gjort i alla tider. "Så vi kan minsann vi med" haha!
  • Anonym (Lät bättre)
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 09:42:15 följande:
    50 brudar är så många du inte kommer att få till en träff med varje år. Så du får sitta o gråta över den gången du försökte så hårt.. Och hon ändå i slutändan inte ville gifta.. 

Yes, jag fick ett svar från TS nu också. O det kommer nog gå bra! Men han behöver förmodligen snart inse att dejting scenen ser ut såhär också.. Och att det är totalt onödigt o lägga alla ägg i en o samma korg. 
    Förstår att du gråter varje gång du vaknar upp från dina drömmar karlakarlen haha!
  • Anonym (Färdig)

Nja jag är inte chockad över att dejtande går både bra och dåligt.

Men ja detta med paus var nytt. Att inte göra slut. Rakt av. Och sen rätt ut på Tinder.  När man är 45+.

Vi 2 träffades inte på dejtingapp. 

Men håller med. Det är en jätte rödflagg att det kommer tidigt. Det är en oärlig velande person som inte drar sig för att leka med andras känslor. 
    Den vägen vill jag inte gå. "Det finns fler fiskar i sjön"

Tack alla ni som gett inspel från olika vinklar. Känns bättre nu. Jag har en annan kvinna som jag gillar. Mycket stabil och vänlig. Och vacker. Ska nog våga mig till att kontakta henne för en träff. 

• KyligSynaps
    Anonym (Lät bättre) skrev 2022-11-27 09:51:29 följande:
    Förstår att du gråter varje gång du vaknar upp från dina drömmar karlakarlen haha!
    Haha nej, var länge sen jag grät faktiskt. Senaste gången var nog den gången jag kärade ner mig i hon som jagade mig o var lika vacker som en fotomodell.. Efter det så träffade jag en doktor. Och sen satt jag o skrev lite snusk med ytterliggare en fotomodell. Efter henne är det ju bara den där söta tjejen i kassan. 

Innan det skedde ju träningen bara på dom snyggaste brudarna i skolan. 

Men det blir väl så att kvinnorna jagar en.. När man är lite egen o speciell..
  • Anonym (Samma)

Det låter som en kvinna jag var ihop med, som också körde pauskortet för att få testa marknaden.
    det var inget att satsa på och hon hade uppenbara problem med nära relationer. Till och med sina egna barn.
    Hon var Väldigt charmerande och stark på ytan men en tragisk misslyckad mamma under.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-27 08:10:35 följande:

Vad är en paus?  Kan någon förklara detta beteende?  Varför inte göra slut? 

En paus har man för att ligga med någon annan, ofta har man redan någon på gång i bakgrunden. Då kan man testa på lite grann och sen gå tillbaka till den man hade innan, om man känner för det.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Färdig) skrev 2022-11-27 09:05:39 följande:

Tack för svar.
    Jag blockade för min egen skull. Att sluta gå och vänta på nån respons. Symboliskt viktigt för mig. Kanske mesigt ok. Tror inte hon vet att hon är blockad. Telefon. 

Ja jag är en man med känslor, är 45 men har inte varit med om detta förr. Och ja jag ser nu att paus var att göra slut men vilja ha mig kvar i lådan om inget bättre dök upp. 
    Hon har issues. Ratar svaghet hos människor. Man ska var på topp annars får det vara. Jag är inte alltid på topp. Blev inte alltid bästa sexet och det var tydligt en besvikelse för henne. 

Tycker du gjorde helt rätt. Vad andra tycker om att blocka någon är skitsamma, tycker då inte det är fegt utan tvärtom. Det är ju skitjobbigt att personen poppar upp överallt och man blir påmind hela tiden och på det kanske hör av sig. Visst, det kan hon väl göra ändå om hon så vill men. Nej jag tyckte du gjorde rätt. Som andra säger, så gör ju folk bara för att hon vill ligga runt under tiden. Önskar man själv hade den staken förr. Har också varit en sådan som suttit och väntat på sådana killar. Snacka om att nedvärdera sig själv om nåt. Bra att du inte gör det. Det finns andra, bättre tjejer.
Svar på tråden Vadå paus..