• Anonym (Sötis)

Ful: Kvinna till kvinna

En tråd om utsida och yta. Är du ful eller är du "ful" som i att du kan rädda det hela på något sätt? I så fall hur? Vem kallar dig fin, söt, vacker och snygg och varför? Min fördom är att långt hår och smink uppfattas som fint till exempel, stämmer det med vad du märkt av? Tycker du också så eller har du någon annan smak?

• Svar på tråden Ful: Kvinna till kvinna
  • Anonym (ful)

Jag är ful. Jag har alltid varit ful. Kallades för Trollet i skolan. Ingen har någonsin kallat mig för något positivt, utseendemässig. Inte ens mina föräldrar. 

• Anonym (Sötis)

Om det här verkar vara en trolltråd så är det inte så. Och om du kallades för Trollet i skolan så beklagar jag det. Jag vet vad ett öknamn kan göra med självkänslan. Än idag hoppar hjärtat till när jag ser ett visst namn som jag förknippar med mitt öknamn.
    Namn har därför spelat en stor betydelse i livet och jag är mycket intresserad av namngivningens funktioner. Jag tror inte att alla tänker på det, men om vi benämner någon som Trollet eller Prinsessan gör det något med oss, liksom om vi blir kallade vackra eller fula, skönheter eller odjur. 

• Anonym (Ful men snygg)

Jag är både ful och snygg. Ansiktet är jättefult men kroppen är jag väldigt stolt över. Sedd bakifrån är jag en tia. 

• Anonym (Erik)

Min fru säger att jag är snygg. Själv ger jag mig nog en 6a. Är vältränad men ganska kort och skallig. Ansiktet ok. Det är väl inte många som utryckt att jag är snygg men jag lider inte så mycket för det. Man är ju vad man är och vi är alla olika! :)

• Anonym (Sötis)
    Anonym (Erik) skrev 2022-11-29 14:56:14 följande:

Min fru säger att jag är snygg. Själv ger jag mig nog en 6a. Är vältränad men ganska kort och skallig. Ansiktet ok. Det är väl inte många som utryckt att jag är snygg men jag lider inte så mycket för det. Man är ju vad man är och vi är alla olika! :)

Egentligen var det här en tråd för kvinnor, men eftersom du skänkte oss en så målande beskrivning av vad du uppfattar som tillgångar och brister i ditt yttre får jag säga låt gå, och hoppas att fler förstår vad jag är ute efter, dvs själva fulheten vi ser i oss själva och huruvida den går att åtgärda. 
  • Anonym (Sötis)
    Anonym (Ful men snygg) skrev 2022-11-29 14:49:27 följande:

Jag är både ful och snygg. Ansiktet är jättefult men kroppen är jag väldigt stolt över. Sedd bakifrån är jag en tia. 

Vad är fult med ditt ansikte? 
  • Anonym (Fulast)

Jag har alltid ansett mig själv väldigt ful, men likafullt haft pojkvänner och fått en man. Inser dock nu efter 50 att så hiskeligt ful som nu var jag ju inte som ung. Kroppen var bra. Nu drar allt söderöver, hela huden i princip fast jag väger lika mycket som för 16 år sen. Vill bara gråta när jag ser mig i spegeln.

• Anonym (Ful men snygg)
    Anonym (Sötis) skrev 2022-11-29 15:06:38 följande:
    Vad är fult med ditt ansikte? 
    Ärrvävnad efter grov misshandel. Men var inte vacker före heller. Så det ser riktigt illa ut. Som jag försökt slåss mot hundra katter.  Man kan operera sånt men det är en massa operationer, jag pallar inte det utan gjorde brösten istället. Bara en enda operation som lyfter utseendet så mycket mera. Känner att ärren är en del av mig numera och det är så jag ser ut. 
  • Anonym (Sötis)
    Anonym (Ful men snygg) skrev 2022-11-29 15:33:59 följande:
    Ärrvävnad efter grov misshandel. Men var inte vacker före heller. Så det ser riktigt illa ut. Som jag försökt slåss mot hundra katter.  Man kan operera sånt men det är en massa operationer, jag pallar inte det utan gjorde brösten istället. Bara en enda operation som lyfter utseendet så mycket mera. Känner att ärren är en del av mig numera och det är så jag ser ut. 
    Tack för att du berättade. Det känns bra att höra att du mår bättre efter att ha gjort brösten, och jag hoppas att du har läkt ihop även i själen. 
  • Anonym (Sötis)
    Anonym (Fulast) skrev 2022-11-29 15:31:55 följande:

Jag har alltid ansett mig själv väldigt ful, men likafullt haft pojkvänner och fått en man. Inser dock nu efter 50 att så hiskeligt ful som nu var jag ju inte som ung. Kroppen var bra. Nu drar allt söderöver, hela huden i princip fast jag väger lika mycket som för 16 år sen. Vill bara gråta när jag ser mig i spegeln.

Det verkar så vanligt att känna så. Till och med Carolina Gynning kände sig ful innan operationerna, och tycker idag att hon var söt som flicka. Åldersrelaterad fulhet är svår för många, och jag tror att det kan komma och gå i skov i takt med att man hinner acceptera sitt nya utseende med åldrarna. 
Svar på tråden Ful: Kvinna till kvinna