Mrs Moneybags skrev 2022-11-29 15:55:22 följande:
Jag tillhör väl de udda då som tycker att jag ser fin ut. Tycker nog att de flesta människor är ganska snygga eller åtminstone har något som är vackert eller snyggt.
Om inte annat kan ett genuint leende lyfta ens utseende med flera punkter.
Nej, jag tror inte alls att du är udda! Jag hoppas och tror att de flesta kvinnor tycker att de är - tillräckligt - fina större delen av tiden. Men i den här tråden blir det ju kanske lite udda att prata om det, för jag frågade efter de fula upplevelserna. Sen fattar jag att man kanske tvekar att prata om det eller inte vet hur.
Jag fick idén efter något käckt jag läst om att "skulle det inte vara bra om alla vi kvinnor kände oss coola oavsett hur vi såg ut" . Jag kände då instinktivt att sådär är det ju inte kvinnor emellan. Att man känner "oj vad du tycker att jag är cool som kvinna och ful", utan man känner ju mer "det där borde du göra något åt" - vibb. Och det ska man absolut göra också om man mår bättre av det, som att göra brösten till exempel. Men om man inte vill göra sina bröst och inte känner sig cool utan ful? Ska man behöva känna sig som en dålig kvinna då? Jag håller med om att leenden och även skratt är bra saker att fokusera på.