• Anonym (ajaj)

Jag bet mig i kinden

Det var i söndags. Idag gör det, inte dirket ont, ont, men lite grann, och känns lite svullet och även som att jag har något fast i tänderna typ. Detta har alltså kommit  idag, bortsett från den akuta smärtan när jag bet mig, då. Av någon anledning har huden på den kinden också blivit torrare, även om jag är allmänt torr så här års.

Är det någon som har någon huskur eller något?

• Svar på tråden Jag bet mig i kinden
  • Cusoon

Det läker av sig själv. Finns ingen anledning till huskurer. Ta en alvedon om det gör ont.

• Anonym (Jösses)

Man kan ha problem ...... eller så har man ...problem
    Bita sig i kinden??

• Anonym (ajaj)

Tack för tipsen, hörni. 

Nu är jag. Mer svullen och den mungipan hänger ner och det blir inget leende. Jag ser jättekonstig ut. Tur att jag inte ska träffa någon idag.. 

• Anonym (Giggi)

Blev det ett rejält sår och blödde mycket? Hur stort är såret? Oftast läker ju småsår i munnen fort, men stora sår kan behöva ses över av läkare, oavsett var de sitter. Jag tycker att du ska ringa vården för rådgivning om såret är stort. Behöver det sys ska ju det göras snabbt. 

• Anonym (kgkf)

Faktum är att jag med har bitit mig i munnen haha!

Bet mig igen på samma ställe igår o jäklar vad ont det gjorde! Höll nästan på att dunka näven genom väggen av smärta!

Jag tog iallafall citron tuggummi o lägger över såret o skyddar emot tänderna. Insåg att jag bara kan äta på ena sidan av munnen för att inte bita fel igen. O man äter sakta så man hinner bita sakta och inte så hårt ifall man skulle bita fel igen. 

Är det inte konstigt att man kan gå år utan att bita sig själv i munnen men när det väl händer... ja då ska man självklart råka göra det en gång till inom loppet av någon dag. Skumt.

• RenLuft
    Anonym (ajaj) skrev 2022-11-30 06:00:14 följande:

Tack för tipsen, hörni. 

Nu är jag. Mer svullen och den mungipan hänger ner och det blir inget leende. Jag ser jättekonstig ut. Tur att jag inte ska träffa någon idag.. 

Hej,
    du har blivit mer svullen, skriver du? Det låter som om du har fått infektion i såret.

Jag tycker du skall kontakta vårdcentralen i alla fall. Dem brukar oftast priotera infektioner, så du får kanske tid snabbt.
    Vänta inte för länge, det är bra att du kontaktar VC så fort det går. Även om det inte är större fara, så kan det vara bra att vara på den säkra sidan!

Sköt om dig!
  • Anonym (ajaj)
    Anonym (Giggi) skrev 2022-11-30 06:24:48 följande:

Blev det ett rejält sår och blödde mycket? Hur stort är såret? Oftast läker ju småsår i munnen fort, men stora sår kan behöva ses över av läkare, oavsett var de sitter. Jag tycker att du ska ringa vården för rådgivning om såret är stort. Behöver det sys ska ju det göras snabbt. 

Nej, jag blödde faktiskt inte så mycket. Knappt alls faktiskt. Men det är vitt där jag bet. 
  • Anonym (ajaj)
    RenLuft skrev 2022-11-30 07:16:43 följande:
    Hej,
    du har blivit mer svullen, skriver du? Det låter som om du har fått infektion i såret.

Jag tycker du skall kontakta vårdcentralen i alla fall. Dem brukar oftast priotera infektioner, så du får kanske tid snabbt.
    Vänta inte för länge, det är bra att du kontaktar VC så fort det går. Även om det inte är större fara, så kan det vara bra att vara på den säkra sidan!

Sköt om dig!
    Jag gjorde faktiskt det. Sköterskan som svarade skrev upp mig på listan för om det dyker upp en tid inom tre månader men sa att om det inte är bättre till på fredag så kan jag gå till lättakuten för jag ska inte räkna med att det dyker upp en tid. 
  • Anonym (kgkf)
    Anonym (ajaj) skrev 2022-11-30 07:59:01 följande:
    Nej, jag blödde faktiskt inte så mycket. Knappt alls faktiskt. Men det är vitt där jag bet. 
    Vitt blir det. Drick citron vatten utan kolsyra o borsta tänderna bara o sen ha tuggummi som skyddar. 
Svar på tråden Jag bet mig i kinden