• RenLuft

Jag bet mig i kinden

Anonym (ajaj) skrev 2022-11-30 06:00:14 följande:

Tack för tipsen, hörni. 

Nu är jag. Mer svullen och den mungipan hänger ner och det blir inget leende. Jag ser jättekonstig ut. Tur att jag inte ska träffa någon idag.. 

Hej,
    du har blivit mer svullen, skriver du? Det låter som om du har fått infektion i såret.

Jag tycker du skall kontakta vårdcentralen i alla fall. Dem brukar oftast priotera infektioner, så du får kanske tid snabbt.
    Vänta inte för länge, det är bra att du kontaktar VC så fort det går. Även om det inte är större fara, så kan det vara bra att vara på den säkra sidan!

Sköt om dig!
  • RenLuft
    Anonym (ajaj) skrev 2022-11-30 13:36:10 följande:

Tack för svaren och tipsen. Jag ser ju lite ut som att jag håller på att få en stroke. Hoppas det är bättre till imorgon kväll, när jag ska jobba. 

Dra till akuten, lille vän!!!

Du har säkerligen fått infektion och jag tycker att det var konstigt av VC som bgärde om att du skall vänta i tre månader eller vad du nu skrev. Var du tydlig med din förklaring så som du är här?

Det låter inte bra det där, du har fått infektion och väntar man med sådant kan det i värsta fall bli infektion hela kroppen. Nu när det eventuella infektionen endast befinner sig i sår området, bör du ta hand om det. Dra till akuten, snälla du!!!

Receptionisten kommer få se dig och kanske så får du prioritering, men det bästa är att du dra dit helt enkelt!! Dra dit nu, ikväll!!

Svar på tråden Jag bet mig i kinden