Inlägg från: Aliona |Visa alla inlägg
  • Aliona

    Mamma säljer mina grejer

    Ja det är inte snyggt gjort, och jag skullr också ha blivit ganska upprörd över fräckheten. Du fråga henne varför och vad hon tänkte göra med pengarma. 


    Sen är det en väligt dålig idé att skicka gamla avlagda kläder och skor till Ukraina (eller andra humanitära kriser för den delen). Det har varit uppe myckt i media så det borde vara känt vid det här laget. När privatpersoner och små organisationer kör ner saker så orsakar man trafikstockning, kaos på gränserna, man använder bensin och förnödenheter som det kanske finns brist på, och sen saknas förmågan att kunna distribuera hjälpen och ofta är det saker som inte behövs som skickas. Senast idag rapporterades om hur mängder av kläder och saker ligger och ruttnar. Nu vet jag inte om det var din mammas tanke, men det är betydligt bättre att sälja sina gamla barnkläder och donera pengarna till de stora organisationerna som verkar där. 

  • Aliona
    Shofalerittan skrev 2022-12-01 22:32:10 följande:
    Okej. Jag visste inte det, jag vet bara att hon känner folk som har familj där som tydligen hade bett om grejer. Uppenbarligen en lögn, men men?.

    är så chockad. Så fult gjort asså:((((
    Verkligen fult! Är hon i svårigheter på något sätt? Jag hoppas verkligen att du berättar vad du vet och kräver en förklaring. 
Svar på tråden Mamma säljer mina grejer