vilse22 snuddar en bra tankegång som ni också behöver tänka igenom, om det skulle uppstå komplikationer under graviditet eller förlossning, för dig och/eller barnet. Barnet kan, gud förbjude, födas med problem och sjukdom. Du kan t.ex råka ut för smärtsamma bristningar eller ännu värre. Tyvärr får inte alla det så lätt. Skulle han orka gå igenom det och mäktar du med? Skulle det kunna vara breaking point för ert förhållande? Jag tycker det är fint att ni har en sån bra kommunikation sinsemellan. Att ni båda verkar känna så starkt för varandra. Jag förstår att han inte kan lova något för framtiden, han vill ju inte ljuga heller, han har ryggrad som vågar säga ärligt vad han känner. Jag känner med dig, du sitter i en jobbig situation.
Jag tänker också på det du skrev tidigare, att du visste att han inte ville ha barn, det ville inte du heller, trodde du, men nu vill du det. Om du inte skulle fortsätta graviditeten och din barnönskan består, då är du ju ändå tillsammans med en partner som inte vill. Kanske det bästa vore om ni separerar ändå, så du kan bilda familj med barn med någon som faktiskt vill.