Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Januari 2023

Teriz skrev 2023-01-19 21:38:25 följande:
    Jo du har rätt men jag tolka det som att testet visar hur många veckor sen befruktningen skedde... men men jag kommer nog inte våga tro att det är sant förens jag missat min mens. Haha 

inga symtom ännu förutom lite svaga spänningar nere i magen. Hade värre molvärk under ÄL så den har ju avtagit sen dess. mår bara riktigt bra Faktiskt. Är glad, pigg och kärleksfull haha. Vilket är tvärt emot va ja annars är innan mens (pms)
    Wow stort grattis 😍 Sist jag plussade fick jag också 2-3 veckor direkt fast det bara var 12 dagar sedan ÄL. Mkt hormoner tänker jag. Intervallet är ganska stort mellan hur mkt hcg man har som ändå anses normalt, du kanske ligger på de högre värdena. Stort grattis i alla fall 😄 Lovande att höra att du har har svaga spänningar i magen, jag känner lite samma som kommer och går, man kan alltid hoppas det inte är pms 😂
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-19 20:19:58 följande:
    Snorkf­rökenh­är:

Jag lär testa mig imorgon, lördag eller söndag sen ev på bim om mensen ej kommit ännu.
    När har du tänkt testa dig? 
    Då håller jag tummarna för plus för dig i dagarna här framöver 😄🤞🏻

Jag har BIM 25/1 (ÄL+12). Så jag tror inte jag kan få positivt så tidigt med tanke på att min lutealfas är lite kortare. Kanske att jag testar ÄL+10 och det blir ju måndag 😊
  • Snorkfrökenhär
    Teriz skrev 2023-01-20 07:26:44 följande:

Snorkfrökenhär: går inte att citera. Tusen tack har inte fattat själv! Känns så skönt att prata med er främlingar haha. Läste nånstans att vecko testet kan ju bara utgå från hcg värdet och vissa har lågt andra högt därför tror den att de är fler veckor än vad det är. 

Du känner ju din kropp bäst och det är så olika för alla, och man ska ju gärna vänta till bim  men jag har oftast 25/26 dagar cykel. Med ÄL på 11/12 och lutealfas på 12 dagar. Och denna gången plussade jag på ÄL+9. Och tydligen höga hcg värden så inte så konstigt att det ger utslag tidigt. Så det är möjligt att plussa tidigt. 

Bästa känslan när man får det där plusset Hjärta  Känns ju mkt lovande att redan äl+9 få så tydligt resultat, lycka till med allt! Solig

Jag har också 12 dagars lutealfas, vet inte hur tidigt jag skulle kunna få ett plus då jag aldrig testat före BIM tidigare gånger då jag varit gravid. Var betydligt mer chill då, haha. Får se om jag kan hålla mig från att testa. Har haft mkt känningar några dagar men nu är det hellugnt, känner nada så nu tänker jag att det inte är nåt på gång, men tempen är fortsatt hög iaf Skrattande
  • Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2023-01-20 06:02:21 följande:
    Tog ett tidigt test och känner mig sååå dum. Doppade det i koppen i 10 sek som jag är van med, sen när jag tagit upp det och lagt tillbaka skyddet läser jag att det är 20s man ska doppa.. vet inte om jag ska lite på detta negativa test men har inga fler hemma 🥲
    Eftersom kontrollstrecket syns så tydligt borde ju testet funka? Fast samtidigt kanske det finns för lite urin för att upptäcka graviditet? Jag vet tyvärr inte. Du får köpa ett nytt :)
  • Snorkfrökenhär
    Masorlin skrev 2023-01-20 09:31:20 följande:
    Haha vad är det här? Ska strecket verkligen vara så långt ut? Är på ÄL+12. Man ser ju kanske lite vad man vill se också? 😆
    Skumt...så jäkla typiskt! Har du fler? Ta ett nytt i så fall Tungan ute
  • Snorkfrökenhär
    Jantann skrev 2023-01-20 12:47:07 följande:

Hoppar gärna in här!
    Efter 2 missfall och ett MA hoppas jag på plus denna månad. 

Borde ha bim den 24 men hade både lh höjning och äl känningar konstigt nog flera dagar denna cykel så räknar med bim den 27e. Kanske äl uteblev...

Håller tummarna gör er som testar i dagarna och för er som går vidare till februari tråden, kanske ses där!

Hade också positiva ÄL-test flera dagar denna cykel men ägglossning blev det ändå efter sista dagen positivt ÄL-test. Jag tempar så jag vet att ägglossning blev av, säkert för dig också :) 
  • Snorkfrökenhär
    Finurligafiluren skrev 2023-01-20 16:21:12 följande:

Hej igen,
    BIM imorgon.
    Vad tror ni? Ett plus va??

Jaaa 😍
  • Snorkfrökenhär
    Frufröken12 skrev 2023-01-20 15:25:46 följande:

Äsch då! Här kom mensen idag två dagar innan BIM. Blev väldigt förvånad för även om min cykel kan variera något kommer alltid mensen äl+14, det brukar jag kunna lita på .

Men har bara testat med stickor denna månaden och inte tempat så kanske uteblev ägglossningen denna månaden.

Hoppar över till februaritråden och hoppas inte se någon av er där :) lycka till med testandet! 

Lycka till nästa omgång 🤞🏻😄
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-20 18:20:54 följande:
    Hoppas med, mannen vill att jag ska vänta tills imorgon så det ska jag göra. Testar med CB ultratidigt blir bim -3 så hoppas 😁

Jag håller verkligen tummarna för dig att du får ett plus. Du hade barn sedan tidigare va? ☺️
    Spännande att få testa 😍 

Ja, jag har två ganska stora barn, detta blir en sladdis om vi lyckas nångång 😅 Förr eller senare kommer det 😍 Jag har kontakt med en fertilitetsklinik som sagt att jag kan få utskrivet ägglossningsstimulerande men jag ville avvakta en stund. 
  • Snorkfrökenhär
    Swave skrev 2023-01-21 09:06:09 följande:

Jag tog ett test imorse då jag inte kunde hålla mig längre, och hör och häpna så dykte det upp ett svagt streck. Så nu håller jag tummarna för att det är ännu starkare imorgon 😍

Näää? Wow 😍 Så himla roligt, vilken känsla. Imorrn är det garanterat starkare. Jag är bara på ÄL+8 så jag får vänta nån dag till med att testa känner jag 😆
Svar på tråden BIM Januari 2023