Teriz skrev 2023-01-20 07:26:44 följande:
Snorkfrökenhär: går inte att citera. Tusen tack har inte fattat själv! Känns så skönt att prata med er främlingar haha. Läste nånstans att vecko testet kan ju bara utgå från hcg värdet och vissa har lågt andra högt därför tror den att de är fler veckor än vad det är.
Du känner ju din kropp bäst och det är så olika för alla, och man ska ju gärna vänta till bim men jag har oftast 25/26 dagar cykel. Med ÄL på 11/12 och lutealfas på 12 dagar. Och denna gången plussade jag på ÄL+9. Och tydligen höga hcg värden så inte så konstigt att det ger utslag tidigt. Så det är möjligt att plussa tidigt.
Bästa känslan när man får det där plusset

Känns ju mkt lovande att redan äl+9 få så tydligt resultat, lycka till med allt!
Jag har också 12 dagars lutealfas, vet inte hur tidigt jag skulle kunna få ett plus då jag aldrig testat före BIM tidigare gånger då jag varit gravid. Var betydligt mer chill då, haha. Får se om jag kan hålla mig från att testa. Har haft mkt känningar några dagar men nu är det hellugnt, känner nada så nu tänker jag att det inte är nåt på gång, men tempen är fortsatt hög iaf