Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Januari 2023

Swave skrev 2023-01-21 13:00:55 följande:

Jag vågar inte ropa hej ännu 🙈 men jag visade testet för min sambo och han såg också ett svagt streck.

Jag har fått 3 kemiska graviditeter tidigare så försöker behålla lugnet 🤣

Jag är bara på ÄL+8 eller +9 beroende på när ägget släppte så det är super tidigt ännu. 

Jag har också haft en kemisk i höstas, såg svaga streck 2-3 dagar och sen kom mensen och blödde så jädra mkt och klumpigt vilket jag inte brukar så det var nog en graviditet som inte ville stanna. 

Håller tummarna att vi gjort bort det där med kemisk graviditet, räcker att behöva ha en sån tycker jag 🥺 

Kanske jag vågar testa imorrn? är på ÄL+9 (kanske 8) då jag med 😄 Min temp är fortsatt hög iaf så det känns ju lovande men jag börjar ställa in mig på mens så jag inte blir så besviken, känner inga symtom eller nåt mer än vanlig pms.

• Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-21 18:38:33 följande:

Jag tänkte kolla hur långt efter ägglossning brukar man plussa? Tänkte mest är på ÄL +9-10, fick negativt men det kanske brukar vara det?

Kring ÄL+10 verkar många få plus, men samtidigt är det lika många som inte får det förrän precis vid BIM och vissa ännu senare 😆 Så det är nog olika helt enkelt.
  • Snorkfrökenhär
    Swave skrev 2023-01-21 16:55:57 följande:
    Så länge du har något "tidigt test" så tycker jag absolut du kan testa. Sen om det är negativt så behöver man inte lägga så mycket vikt i det. Det är ju inte så vanligt att plussa såhär tidigt tänker jag 🙈
    Näää, jag har bara vanliga tror jag, stickor från babyplan. Måndag-tisdag kanske jag tidigast kan få nåt streck. En evighet bort 😆

Håller tummarna att du får ett starkt utslag imorrn 😍
  • Snorkfrökenhär
    Ettfrö skrev 2023-01-22 08:58:09 följande:

Hade äl för cirka fem dagar sedan. Känner lite som träningsvärk eller älvärk på vänster sida nu, långt ner. Kan ju inte låta bli att hoppas att det är något... Drömmer

Jag med hade massa liknande känningar några dagar efter ägglossning, tyvärr är mina borta så nu ställer jag in mig på mens om några dagar 😆 

Man vet ju inte, håller tummarna att det betyder något 🤞🏻😍

• Snorkfrökenhär
    Jantann skrev 2023-01-22 22:58:43 följande:

Det är äl + 9/10 men kan det verkligen visa svagt positivt efter att ha varit helt klart BLANKT negativt i ca 3h innan? :/

Syns ju så tydligt att man vill tro på att det är plus, men samtidigt ska man inte lita på testet när tiden gått ut. Ta ett nytt för att vara säker 😄🤞🏻
  • Snorkfrökenhär
    Jantann skrev 2023-01-22 23:15:49 följande:
    Tack för återkopplingen! Jag får göra det. Blev bara så chockad... och har aldrig fått se något som ens liknar ett andra streck då jag inte varit gravid under de åren jag försökt med alla tester jag gjort (förutom de 3 gånger jag faktiskt var gravid men där alla slutade i missfall/MA)  ... Undra hur mycket pengar man lagt ner på tester egentligen. Blir mörkrädd. Snart lyxfällanSkrattandeKräks
    Känns ju skumt att ett så starkt streck ska kunna uppträda utan att man är gravid, även om det kommer sent, men jag skulle inte lita på det. Håller tummarna att du får plus direkt på nästa test och att det sedan får stanna kvar 🥰
  • Snorkfrökenhär

God morgon, fasiken vad segt att ta sig upp på måndagar 😅 Men tempen har jobbat sig upp igen efter gårdagens drop, trots få timmars knagglig sömn. Hur är läget med er idag?

• Snorkfrökenhär
    Barbrastreisand skrev 2023-01-23 09:14:54 följande:
    Har du bekräftat äl med ägglossningstest? Tänker om äl skedde cd26, kan ju vara en fin implantationsdipp Oskyldig

Jag hade positiva ÄL-test 3 dagar innan tempen steg och appen bekräftade ÄL dag 25. Hade även ont kring äggstockarna de dagarna och fick sedan mina superömma bröst efter ÄL som jag alltid får 😅 

Jaaa, vet inte varför tempen hoppat, vet att vissa får implantationsdippar men vet lika många som ändå får mens sen så jag håller mig försiktigt hoppfull 😆 

• Snorkfrökenhär
    Oväntadedrömmen skrev 2023-01-23 09:32:50 följande:

Jantann: Nej, det har jag förstås inte. Men känner så väl igen känslan av pmdsen.  Så det är bara att invänta mensen. Jag blir alltid deprimerad innan mens och får just känslan av att ingenting spelar någon roll. Skulle vilja sova mig igenom 1 vecka framåt. 🙂

Så jag är ganska säker på att mensen är intågande.  Men jag inväntar och ser vad som sker givetvis 🙂

Många månader mår jag exakt likadant innan mensen, sååå deppig och apatisk typ. Vill ingenting och orkar ingenting. Sen när mensen startar är det som bortblåst 😮?💨  Tråkigt om mensen är på g, håller tummarna att den håller sig borta!
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-23 07:06:56 följande:
    Snorkf­rökenh­är
    Då är det ju inte helt ute med mig även om jag missade ta ett test i morse igen 😅

Skönt att din temp gått upp igen ☺️ trött och seg så in i här med 😅
    Jag kommer aldrig hinna testa direkt på morgonen, måste upp och iväg så jäkla tidigt så jag kanske vågar mig på att testa nån eftermiddag/kväll...men inte idag tror jag Tungan ute
Svar på tråden BIM Januari 2023