Anonym (...) skrev 2022-12-09 09:23:01 följande:
Jag jobbar också inom äldrevården med samma sorts boknignssystem, det har dock ALDRIG hänt att vi blir bokade via sms med så kort varsel.... är det till samma dag passet behöver fyllas ifall någon blir akut sjuk så ringer dom, känns väldigt märkligt att de skulle boka mindre än en halvtimme innan passet startar, det är ju inte rimligt att räkna med att personalen hinner se, komma och byta om i tid...... om det ändå hade hänt så skulle jag RINGT till dom, inte smsat, sms är i regel inte lämpligt när det är bråttom, jag kan ibland ha lagt mig som tillgänglig men sen har något annat dykt upp och jag har glömt att ta bort tillgängligheten i systemet och fått en bokning men då ringer jag omgående, även om det är 3 dagar framåt, det har även hänt att jag blivit bokad på både dag och kvällspasset och samma där, jag ringer direkt och ber dom ta bort ena då jag gärna inte jobbar 13timmars pass :)
Jag gissar på att det tyvärr är därför du inte längre blir bokad, så ta upp telefon, RING och fråga helt enkelt, förklara att det var någon miss i systemet sist och säg att du inte hade hunnit till passet helt enkelt och kanske be dom ringa ifall det är bråttom igen, iså fall kan du kanske bli en kvart sen eller liknande.
Du borde även ha svarat på det sista smset, även om du vet att du tryckt spara så kunde du ha skrivit något liknande som "ja, något fel har det blivit, jag är ledsen men jag hinner helt enkelt inte med så kort varsel, jag hoppas att det löser sig"
Är det Time care pool ditt bokningssystem heter?