• Kasaga

    Hjärtekrossat

    Jag är totalt hjärtekrossat. Hade en kort men intensiv romans med en gift man och jag är också gift men i ett olyckligt äktenska. iom den nya mannen fick jag mod till mig att ta tag i mitt äktenskap i att lämna min man. Den nya mannen var så otroligt kärleksfull, öm, lyhörd. Han grät med mig när vi tillsammans bestämde oss att inte fortsätta tills vi vet vad vi vill i våra relationer. Han kändes mer bestämd i att fundera på oss och sin fru. Nu har vi inte setts på 3dagar och jag håller på att gå under. Jag kan inte andas. Jag vill inte leva utan honom. Jag vill inte vara utan den stora kärleken som jag upplevde med honom. Vi sa att vi skulle vara ifrån varandra i 2månader för att tänka ut ordentligt hur vi verkligen ville ha det. Jag sa till honom att jag älskar honom och jag vill att han ska vara min för evigt men att jag också tyckte att det är bra att vara ifrån varandra för att känna om det är äkta kärlek vi känner för varandra eller bara en lust. Jag älskar honom mer för varje dag. Jag är så rädd att han inte kommer tillbaka. Ena dagen säger min magkänsla att det är klart att han kommer tillbaka och andra dagen känns det som att det var den vackra upplevelsen som jag hade tur att få känna men det tog slut och nu finns det inget hopp kvar. 


    Hjälp mig att förstå mig själv. Jag orkar inte . Jag fungerar inte hemma, på arbetet. Inget känns roligt, maten är smaklös. Allt är meningslöst. så svårt att allt är så hemligt och ingen känner till min smärta och jag kan inte dela dem med någon. Jag vill försvinna härifrån men jag har två tonåringar som jag älskar och lever för (Trots att de är upptagna med sitt liv). 


    Hur ska jag leva vidare utan honom?

  • Svar på tråden Hjärtekrossat
  • Fjäril kär

    Jag tror att du måste för alla inblandades skull ta dig samman och börja ta tag i ditt liv och vardag. Ingenting kommer bli bättre av att ramla ihop i en depression, tvärtom så kommer det göra allting ännu värre. 
    Ta kontakt med en kurator via sjukvården eller företagshälsovården om du har det. Funkar även via appen KRY. Få hjälp med att reda ut vad du känner och varför detta är så starkt. Du måste prata med någon annars kommer du krascha totalt. Du behöver distans till både skilsmässan och den andra mannen. Hitta en vardag som kan ge dig andrum och möjlighet till att ladda batterierna och skapa något som får dig att må bra. Börja träna eller någon hobby som tar lite tid. På så sätt går även tiden och dagarna och håller hjärnan sysselsatt med annat än panik och katastroftankar. 

  • CyniskOptimist
    Kasaga skrev 2022-12-07 10:47:51 följande:
    Hjärtekrossat

    Jag är totalt hjärtekrossat. Hade en kort men intensiv romans med en gift man och jag är också gift men i ett olyckligt äktenska. iom den nya mannen fick jag mod till mig att ta tag i mitt äktenskap i att lämna min man. Den nya mannen var så otroligt kärleksfull, öm, lyhörd. Han grät med mig när vi tillsammans bestämde oss att inte fortsätta tills vi vet vad vi vill i våra relationer. Han kändes mer bestämd i att fundera på oss och sin fru. Nu har vi inte setts på 3dagar och jag håller på att gå under. Jag kan inte andas. Jag vill inte leva utan honom. Jag vill inte vara utan den stora kärleken som jag upplevde med honom. Vi sa att vi skulle vara ifrån varandra i 2månader för att tänka ut ordentligt hur vi verkligen ville ha det. Jag sa till honom att jag älskar honom och jag vill att han ska vara min för evigt men att jag också tyckte att det är bra att vara ifrån varandra för att känna om det är äkta kärlek vi känner för varandra eller bara en lust. Jag älskar honom mer för varje dag. Jag är så rädd att han inte kommer tillbaka. Ena dagen säger min magkänsla att det är klart att han kommer tillbaka och andra dagen känns det som att det var den vackra upplevelsen som jag hade tur att få känna men det tog slut och nu finns det inget hopp kvar. 


    Hjälp mig att förstå mig själv. Jag orkar inte . Jag fungerar inte hemma, på arbetet. Inget känns roligt, maten är smaklös. Allt är meningslöst. så svårt att allt är så hemligt och ingen känner till min smärta och jag kan inte dela dem med någon. Jag vill försvinna härifrån men jag har två tonåringar som jag älskar och lever för (Trots att de är upptagna med sitt liv). 


    Hur ska jag leva vidare utan honom?


    Du skriver "kort men intensiv romans", och att du älskar honom. Vet inte hur länge ni setts men det är ju allmänt känt att de första månaderna är man ju "nyförälskad", med lyckorus och allt det där. Jättehärligt men fakta är att man tänker ju inte klart gällande varandra. Jag gissar att det fanns en tid när du kände att din man var "den rätta"?

    Uppenbarligen så har han fyllt ett tomrum hos dig, och du hos honom vilket är jättebra. Och visst, det kan vara äkta kärlek, det där lär visas med tiden. Men oavsett hur det blir med dig och honom så låter det ju som att du borde lämna ditt nuvarande äktenskap. Är dina barn tonåringar så borde de ju kunna hantera det. Såklart vet bara du vad som är bäst för dig. Så försök att få lite kontroll på känslorna och börja nysta i rätt ände.
  • Kasaga

    Tack!
    Hur ska jag få kontroll på mina känslor? hur ska jag ta över kontrollen i min vardag?
    Romansen var inte längre än 3månader, men vi har känt varandra i 5år. Vi har samma hobby och jag kan inte fortsätta min hobby då det påminns om honom. Jag försöker jobba för att orka med mina dagar men brister i gråt flera gånger under dagen både hemma och på arbetet. 
    Han är mannen i mitt liv som jag har drömt om. Det kändes som att jag hade hittat min själsfrände och han sa samma saker tillbaka till mig. Allt kändes så äkta. Jag går igenom alla våra chattar som var full av liv och kärlek. Hur kan han ha släppt taget om mig så brutalt? Eller behöver han verkligen den här tiden för att känna efter om han vill lämna sin fru? Kommer han att lämna sin fru? Vill han ha mig?


    Jag går omkring nu med en sjukdomskänsla i hela själen med en klump i halsen som en kniv i hjärtat som inte släpper mig och det enda jag tänker på är honom. Hans lukt, hans leende, hans röst, hans beröring och hans löfte om vår framtid. Jag sover med hans namn i mitt hjärta och vaknar flera gånger med att känna hans närhet. Jag tittar konstant på min mobil och hoppas att han ska höra av sig och säga att han saknar mig så han går under. Jag hoppas att han ska välja mig och ge mig tillbaka styrkan, glädjen och livet. Jag hoppas att han ska säga att jag är kärleken i hans liv och att han lämnar nu sin fru för att spendera sin framtid med mig. 


    Vad är chanserna han kommer att komma tillbakaoo? 

  • Anonym (Nfnf)

    Först borde du åtminstone berätta till den stackaren du är mer så han får veta. Eller lämna honom. Sedan kan du fundera på den nya.

  • Kasaga
    Kasaga skrev 2022-12-07 13:03:40 följande:

    Jag har redan flyttat ifrån min man?.


    utan frågetecken 
  • CyniskOptimist
    Kasaga skrev 2022-12-07 11:56:57 följande:

    Tack!
    Hur ska jag få kontroll på mina känslor? hur ska jag ta över kontrollen i min vardag?
    Romansen var inte längre än 3månader, men vi har känt varandra i 5år. Vi har samma hobby och jag kan inte fortsätta min hobby då det påminns om honom. Jag försöker jobba för att orka med mina dagar men brister i gråt flera gånger under dagen både hemma och på arbetet. 
    Han är mannen i mitt liv som jag har drömt om. Det kändes som att jag hade hittat min själsfrände och han sa samma saker tillbaka till mig. Allt kändes så äkta. Jag går igenom alla våra chattar som var full av liv och kärlek. Hur kan han ha släppt taget om mig så brutalt? Eller behöver han verkligen den här tiden för att känna efter om han vill lämna sin fru? Kommer han att lämna sin fru? Vill han ha mig?


    Jag går omkring nu med en sjukdomskänsla i hela själen med en klump i halsen som en kniv i hjärtat som inte släpper mig och det enda jag tänker på är honom. Hans lukt, hans leende, hans röst, hans beröring och hans löfte om vår framtid. Jag sover med hans namn i mitt hjärta och vaknar flera gånger med att känna hans närhet. Jag tittar konstant på min mobil och hoppas att han ska höra av sig och säga att han saknar mig så han går under. Jag hoppas att han ska välja mig och ge mig tillbaka styrkan, glädjen och livet. Jag hoppas att han ska säga att jag är kärleken i hans liv och att han lämnar nu sin fru för att spendera sin framtid med mig. 


    Vad är chanserna han kommer att komma tillbakaoo? 


    Har inget riktigt bra svar på det. Nu är jag kanske lite för cynisk och emotionellt avtrubbad, så är knappast rätt person att svara på sånt här, men jag kan ju försöka. En grej jag upplever som ganska destruktiv är myten om ens själsfrände, en vacker men destruktiv och förlamande myt. Det bästa du kan göra är att inse att även om det ni har är bra och speciellt, så är han inte "den enda rätta" även om det kan kännas så. Vad som händer härnäst är utom din kontroll, och därför är det orimligt att du helt slutar fungera, eller åtminstone kommer i någorlunda balans efter ett antal dagar. Såklart måste man tillåta sig att vara ledsen, gråt på bara, man ska inte trycka undan sånt här. Men att fullständigt "outsourca" sitt mående till någon annan är generellt en dålig ide. 

    Vad som funkat för mig när jag gått igenom jobbiga uppbrott och liknande har varit att i så hög grad som möjligt göra sånt som får en att må bra, vad man nu gillar att göra. Men inte med målet att må bra, utan att må uthärdligt.


  • Anonym (gösses)
    Kasaga skrev 2022-12-07 10:47:51 följande:
    Hjärtekrossat

    Jag är totalt hjärtekrossat. Hade en kort men intensiv romans med en gift man och jag är också gift men i ett olyckligt äktenska. iom den nya mannen fick jag mod till mig att ta tag i mitt äktenskap i att lämna min man. Den nya mannen var så otroligt kärleksfull, öm, lyhörd. Han grät med mig när vi tillsammans bestämde oss att inte fortsätta tills vi vet vad vi vill i våra relationer. Han kändes mer bestämd i att fundera på oss och sin fru. Nu har vi inte setts på 3dagar och jag håller på att gå under. Jag kan inte andas. Jag vill inte leva utan honom. Jag vill inte vara utan den stora kärleken som jag upplevde med honom. Vi sa att vi skulle vara ifrån varandra i 2månader för att tänka ut ordentligt hur vi verkligen ville ha det. Jag sa till honom att jag älskar honom och jag vill att han ska vara min för evigt men att jag också tyckte att det är bra att vara ifrån varandra för att känna om det är äkta kärlek vi känner för varandra eller bara en lust. Jag älskar honom mer för varje dag. Jag är så rädd att han inte kommer tillbaka. Ena dagen säger min magkänsla att det är klart att han kommer tillbaka och andra dagen känns det som att det var den vackra upplevelsen som jag hade tur att få känna men det tog slut och nu finns det inget hopp kvar. 


    Hjälp mig att förstå mig själv. Jag orkar inte . Jag fungerar inte hemma, på arbetet. Inget känns roligt, maten är smaklös. Allt är meningslöst. så svårt att allt är så hemligt och ingen känner till min smärta och jag kan inte dela dem med någon. Jag vill försvinna härifrån men jag har två tonåringar som jag älskar och lever för (Trots att de är upptagna med sitt liv). 


    Hur ska jag leva vidare utan honom?


    En bra början är att växa upp och sluta överromantisera saker... denna fantastiska "romans" du så innerligt beskriver kanske inte var så mycket mer än ett några billiga sidoknull som 99% av alla otroheter i världen.

    Du är nog inte den första personen i världen som grovt överskattat ett sidoknull och fimpat sin befintliga relation för ingenting.
  • Anonym (Suck)

    Hej ts, 
    varit i din situation. Jag skilde mig, han gjorde inte det. 

Svar på tråden Hjärtekrossat