Trivs inte i Sverige
2 timmar för att se allt i Stockholm? Ja, då har du höga krav eller ser inte vad som finns. Bara slottet tar ju två timmar att se. Lägg på alla museum, gå runt på Djurgården, strosa i Gamla stan. Men det verkar inte vara nåt du har intresse av.
Hur eller hur... Jag hatar också vintern. Flyttade faktiskt 120 mil söderut för att slippa värsta vintern. Mycket annat är på tok i det här landet också, så långt håller jag med dig. Men att precis inget skulle vara positivt är ju bara trams. Avskyr du vårens alla blommor? Den i det närmaste gratis sjukvården? Gratis skola? Den vackra naturen? Allt från fjäll man kan fiska röding till Ölands badstränder? Valfrihet, religionsfrihet, yttrandefrihet? Fundera en stund på hur livet är i tex Iran, Nordkorea, Kuba eller Libyen så ska du se att du hittar några positiva saker med Sverige. För du kan ju inte på fullaste allvar tycka vårt land är i samma klass som dom? I så fall kan jag upplysa dig om att du skulle inte trivas i nåt enda land öht för "felet" sitter i ditt tänk.