Inlägg från: Anonym (Yy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yy)

Trivs inte i Sverige

Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 20:21:54 följande:

X, det  är varmare, bättre väder där, godare mat jag har inte så höga krav på att det ska vara bra 

Finns det något som hindrar dig från att laga utländsk mat? 
    Testa Indien. Maten är god. Det är däremot inte socialförsäkringssystemet men eftersom du hatar allt med Sverige vill du ju inte ha det så. 
    Men det är varmt och väldigt annorlunda från Sverige. Lycka till.
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 22:10:07 följande:

?Sjukt?
    vet det men det är mest bara det att jag är så trött på Sverige känns tråkigt att bo här år in och år ut. Jag vill prova något nytt 

Du tror inte att det kan ha mer med ditt liv att göra än med Sverige? Prova något nytt där du är. Tex fokusera på något annat än hur mycket du vantrivs. 
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 22:29:23 följande:

Vy, indisk mat är ingen favorit direkt har aldrig haft indien som ett resmål direkt

Du ska väl inte bara resa utan flytta? Indien är:
    1 jätteannorlunda än Sverige
    2 billigt 
    3 maten måste ju vara bättre än svensk mat eftersom du hatar svensk mat
    Om du verkligen hatar Sverige borde vilket land som helst vara bättre. Om det egentligen är dig själv du hatar kommer inget annat land att kunna ändra på det. 
    Om du inte testar nya saker på riktigt-inte semester, utan livet någon annanstans. Det skulle kunna lära dig något.
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 22:33:22 följande:

Yy, jag vet inte vad det skulle vara isåfall finns inte så mycket

Allt annat i hela världen skulle vara bättre än sättet du idisslar ditt missnöje. Lär dig om duvor.
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 22:39:49 följande:

Yy, jag hatar inte mig själv för jag är ingen elak eller dålig människa och jag har inte gjort någon något ont. 

Rart att du tror att det skulle vara det enda möjliga skälet till självhat. 
    Jag tror inte att du vill ha varken riktiga svar eller hjälp. Du vill ha uppmärksamhet och få vräka ut ditt missnöje, och det har du ju gjort. Det kanske kan bli ditt kall att se hur många som orkar engagera sig i ditt hatproblem, för du verkar inte villig att göra något åt ditt liv själv.
  • Anonym (Yy)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 22:41:01 följande:

Yy, vet bara inte vad som skulle göra mig glad. Det är bara utlandsresorna som gjort mig glad och har betytt något men de vara inte så länge och det tar tid att spara till dem

Så flytta. Det varar längre
Svar på tråden Trivs inte i Sverige