Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Trivs inte i Sverige

Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 17:12:31 följande:
    Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

Du får göra överväganden för dina behov och prioriteringar och finna ett land som är bättre på just de. 

Är det ekonomi det handlar om för flytt, så får du väl gneta på och spara till kostnaden, se till att ha så mycket klart på förhand, bl.a. jobb och bostad.
  • Tom Araya
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 17:53:23 följande:
    Antingen Spanien, Tyskland eller Baltikum. De är vackra länder och trivsamma. Var lycklig när jag var där. Har aldrig varit glad i Sverige 
    Har du kommit fram till något konkret med dessa länder som du trivs bättre att leva med?
  • Tom Araya
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 17:56:05 följande:

Svar till ?Utlandssvensk? ibland funkar det inte att trycka på kugghjulet. jäkla mobilen ibland?.
    Då kan jag lika gärna fråga dig varför Sverige är så bra. Men jag tyckte mer om Baltikum och Spanien och Tyskland. Sverige har ju inte ens en egen unik kultur 

Sverige har en kultur lika unik som de flesta andra länder.

Baltikum har mycket likheter med Ryssland, Finland, Polen e.t.c. precis som Sverige har mycket likt våra nordiska grannar.

Samma med Tyskland, som har en del kulturella likheter med sina grannar, i synnerhet de tysktalande.

Du hittar mycket få och isolerade länder som inte inspireras kulturellt från andra länder och delar mycket av sin kultur med grannländerna.
Svar på tråden Trivs inte i Sverige