Inlägg från: Anonym (Mössan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mössan)

Studenten

Vad vill ditt barn? Barnets relation till pappan och pappans släkt? 

• Anonym (Mössan)
    Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 10:49:40 följande:
    Barnet vet att om jag ska betala är kravet att pappans släkt inte kommer annars får han bekosta pappans del med sitt studiebidrag vilken inte räcker långt 
    Jag fattar att det ligger något bakom här, att barnets pappa antagligen är eller har betett sig som skit mot dig, men: Du utövar genom att säga att barnet får bekosta själv en utpressning på barnet som uppenbarligen vill att pappa ska komma, även om han är fattig som en kyrkråtta. Att säga att studiebidraget inte räcker långt är att utöva ett slags ekonomiskt våld på ditt barn och hens övriga relationer. Det riskerar att slå tillbaka på dig i framtiden, men om det är en risk du är villig att ta för att utöva kontroll över barnets studentfirande och kanske för sista gången få möjlighet att förnedra barnets pappa så gör det. Men hur blir det om barnet vill gifta sig? Ha barndop? Är myndiga och fattar beslut själv? Är det självklart att det är du som är välkommen få ifall du inte vill vara i samma rum som pappan? 
  • Anonym (Mössan)
    Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 12:41:31 följande:

Jag vill att barnet ska få ett flådigare studentfirande än tårta på ett sunkigt elevhem. Restaurang är ett bra alternativ när man inte kan vara hemma på grund av avstånd, men jag ska inte betala mat och bokning av lokal åt pappan och hans släktingar. 
    om jag ordnar en fest så är det väl jag som är som värd och bestämmer över inbjudningar etc. Likaså om barnet studerat hemma och festen varit i vår trädgård, inte sjutton är dom välkomna i mitt hem

Hur är det MÖJLIGT för dig att inte ta in den stora fråga som nästan alla ställt: VAD VILL BARNET? 
Svar på tråden Studenten