• EnAnonumius

Studenten

Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 10:33:58 följande:
    Studenten

Nästa år tar mitt barn studenten, pappan är arbetslös och har inga pengar att lägga på någonting betalar inte ens underhål. 
    Jag tål varken honom eller hans familj som allltid ska ha allting gratis och vill inte ens ha dom där.
    Nu funderar jag på att abonnera en restaurang och ha mottagningen där för enkelhetens skull då gymnasiet är på annan ort. 
    Men jag tänker inte betala ett öre för att den släkten ska snika in sig sen. 

kan man ställa kravet att dom ska betala hälften om dom ska komma? för då är chansen större att dom uteblir.

jag ska inte betala för mat och lokal som dom bara utnyttjar sen 

Att du har en problem med pappan och hans familj är DIN ensak, din och ingen annans. Blanda inte in barnet i detta. 

Det är barnet som tar studenten, och inte du.. Då är det barnet som bestämmer över vilka som skall vara där.

Om du hyr en restaurang utan att konsultera med farmor, farfar och pappan först, så nej då kan du inte begära hälften av dem för om de kommer för att studenten vill det.

Det du bör fundera på istället är varför du är beredd att sabba för studenten bara för att du har privata  problem med pappan och hans släkt. Är ditt barn värt så lite för dig att du är beredd att sabba h*ns student för din avsky med pappan och hans släkt?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 10:49:40 följande:
    Barnet vet att om jag ska betala är kravet att pappans släkt inte kommer annars får han bekosta pappans del med sitt studiebidrag vilken inte räcker långt 
    Du är ju totalt empatilös människa.

Det är föräldrarnas sak att betala för studnten, och det är inte barnets ansvar att ta dina strider om du har dem. Dina strider får du fixa själv.

Hur fan kan man vara så otrolig empatilös emot sitt egna barn och kräva att de skal ta parti för en privat problem.

Du borde söka hjälp hos en psykolog när du ställer så otroligt empatilösa och idiotiska krav på ditt egna barn.

• EnAnonumius
    Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 12:41:31 följande:

Jag vill att barnet ska få ett flådigare studentfirande än tårta på ett sunkigt elevhem. Restaurang är ett bra alternativ när man inte kan vara hemma på grund av avstånd, men jag ska inte betala mat och bokning av lokal åt pappan och hans släktingar. 
    om jag ordnar en fest så är det väl jag som är som värd och bestämmer över inbjudningar etc. Likaså om barnet studerat hemma och festen varit i vår trädgård, inte sjutton är dom välkomna i mitt hem

Du resonerar lika puckat som min mamma gjorde..
    Hon blandade också in mig och krävde att jag skulle ta hennes parti emot min egna pappa fr en "privat grej" mellan de två.

Gissa vem som fick på foten när jag blev vuxen och kunde ta hand om mig själv? Jag skall ge dig en stor hint.. Det var INTE min pappa som fick foten av mig.

Svar på tråden Studenten