• Anonym (TS)

Vågar jag?!

Jag är 40 år och nybliven singel efter ett långt förhållande. Jag är överlycklig över min nya frihet och min sexlust har kommit tillbaka med en smäll!
    Men det var många år sedan jag var med en ny man. Har hunnit få två barn och kroppen ser definitivt inte ut som den gjorde för. Mjuk mage som hänger lite, stora men ganska hängiga bröst. Bristningar. Ja, inte en pingla helt enkelt. 

Med kläder ser jag helt okej ut och jag har hånglat en del men jag vågar helt enkelt inte klä av mig. Trots att jag blir så jä*la kåt med en man.

Hur kommer jag över detta? Jag vill ju ha sex!

• Svar på tråden Vågar jag?!
  • Nicke989
    Anonym (TS) skrev 2022-12-11 07:25:52 följande:
    Vågar jag?!

Jag är 40 år och nybliven singel efter ett långt förhållande. Jag är överlycklig över min nya frihet och min sexlust har kommit tillbaka med en smäll!
    Men det var många år sedan jag var med en ny man. Har hunnit få två barn och kroppen ser definitivt inte ut som den gjorde för. Mjuk mage som hänger lite, stora men ganska hängiga bröst. Bristningar. Ja, inte en pingla helt enkelt. 

Med kläder ser jag helt okej ut och jag har hånglat en del men jag vågar helt enkelt inte klä av mig. Trots att jag blir så jä*la kåt med en man.

Hur kommer jag över detta? Jag vill ju ha sex!

Klart du ska våga det. Jag tror, utifrån din beskrivning, att du är en attraktiv kvinna både med och utan kläder.
  • Anonym (Kvinna 49)

Håller med Tom (verkar vara en klok man) men förstår din känsla absolut, skulle nog tänka samma. Tror man känner skillnad på om en man bara vill stoppa in den eller om han tycker om min kropp, jag tänker att det känns ju i sättet han tar i mig, smekningar i soffan på kroppen som helhet. Dansar? Om han visar ömhet liksom. När du känner dig trygg kan du säga att det känns jobbigt att vara naken med någon efter alla år så tror jag att du kommer känna att herregud han njuter av mig och du kan släppa hän?..

• Anonym (S)
    Anonym (Normen) skrev 2022-12-11 08:41:48 följande:
    Det är väl ingen som ser ut som 20 när man är 40. Menar du att man bör ha förståelse för att kvinnor åldrats, speciellt om hon har fött barn? Män över 40 ser inte heller ut som 20 längre, och åldras. Ändå ställs det höga krav på mäns useende och kroppar i den åldern.
    Skillnaden är att mycket av det som kvinnor drar på sig genom åren inte går att fixa till på samma sätt som för en man. En man med övervikt på olika ställen kan gå ner i vikt och dessutom gymma för att få en riktigt muskulös kropp. Kvinnor kan också gå ner i vikt och gymma men för att ordna resten krävs i princip operationer, och det ska man inte behöva genomgå för att det finns män som "har stora krav på att partnern också ska vara i bra form utan kläder". Det blir bara sjukt.
  • Anonym (Normen)
    Anonym (S) skrev 2022-12-11 10:25:53 följande:
    Skillnaden är att mycket av det som kvinnor drar på sig genom åren inte går att fixa till på samma sätt som för en man. En man med övervikt på olika ställen kan gå ner i vikt och dessutom gymma för att få en riktigt muskulös kropp. Kvinnor kan också gå ner i vikt och gymma men för att ordna resten krävs i princip operationer, och det ska man inte behöva genomgå för att det finns män som "har stora krav på att partnern också ska vara i bra form utan kläder". Det blir bara sjukt.
    Det händer saker i kroppen på män också. Saker som kanske inte syns. Män är ofta inte lika virila efter 40 som när man var 20. Många män får problem med prostatan. Och så vidare.
  • Anonym (Normen)
    Anonym (Normen) skrev 2022-12-11 10:29:34 följande:
    Det händer saker i kroppen på män också. Saker som kanske inte syns. Män är ofta inte lika virila efter 40 som när man var 20. Många män får problem med prostatan. Och så vidare.
    Många män har svårare att hålla vikten i schack efter 40, och det är svårare att träna sig till kroppen man hade som 20.
  • Anonym (Ledsen)

Tänka sig vad olika det kan vara...
    Jag skilde mig vid 42 och dejtade en del. Är inte kraftigt överviktig, men kanske 7-8kg för mkt, mjuk, kurvig och kvinnlig kropp. jag tycker själv att jag ser rätt ok ut. Men INGEN av de män jag dejtade gav några som helst komplimanger, inte ens vad fin du är, vackra ögon eller liknande. Tröttnade faktiskt helt tillslut när jag aldrig kände mig attraktiv. Som mest fick jag några 'vad skön du är'.

saknar sex och närhet en massa men vill inte ligga med någon som inte finner mig attraktiv och det finns allt för många män som ligger med vem som helat bara dom får chansen.

• Anonym (Normen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-12-11 10:38:01 följande:

Tänka sig vad olika det kan vara...
    Jag skilde mig vid 42 och dejtade en del. Är inte kraftigt överviktig, men kanske 7-8kg för mkt, mjuk, kurvig och kvinnlig kropp. jag tycker själv att jag ser rätt ok ut. Men INGEN av de män jag dejtade gav några som helst komplimanger, inte ens vad fin du är, vackra ögon eller liknande. Tröttnade faktiskt helt tillslut när jag aldrig kände mig attraktiv. Som mest fick jag några 'vad skön du är'.

saknar sex och närhet en massa men vill inte ligga med någon som inte finner mig attraktiv och det finns allt för många män som ligger med vem som helat bara dom får chansen.

Ja, som "48" som Lovar...

e inlägg en gång.

Det är ingen fara, jag lovar att männen inte  delar din uppfattning. Jag var en mullig 48-åring som började om efter 4 barn och 25 år som gift. Jag får  beröm för min mjuka, fylliga kropp och nu som 56 håller det i sig. Mitt sexliv är bättre än någonsin och lusten är på topp. 

Svårare är det däremot att finna kärleken igen men det är en helt annan fråga. 

• Anonym (48)
    Hur svarar det på kvinnans fråga utifrån hennes situation? 
  • Anonym (S)
    Och nu pratar vi om just saker som syns. Många kvinnor får problem fysiskt som inte heller syns, t ex klimakteriet, men det är inte heller relevant.
  • Anonym (Normen)
    Anonym (S) skrev 2022-12-11 10:43:15 följande:
    Och nu pratar vi om just saker som syns. Många kvinnor får problem fysiskt som inte heller syns, t ex klimakteriet, men det är inte heller relevant.
    Ja, både män och kvinnor åldras på ett sätt som ofta syns. Att kvinnor kan känna sig osäkra över sitt utseende, speciellt i sexuella situationer, det har många förståelse för.
Svar på tråden Vågar jag?!