Inlägg från: Anonym (Hundis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hundis)

Inte råd att bli sjukskriven

Jag funderar på vad som är orsaken till att ni har så höga fasta utgifter i förhållande till era inkomster och om det går att minska era fasta utgifter. Men jag förstår också att det är skittungt att tex flytta i den situationen du är nu. 

• Anonym (Hundis)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2022-12-11 08:29:16 följande:
    Hej och tack för svaret. Ja vi lever redan snålt och äter extremt sällan ute. Vi har försäkring på ett par av de större lånen så de ska utnyttjas, men det kommer ändå bli flera tusenlappar minus varje månad.
    Hur kommer det sig att ni har ett flertal stora lån? Går det trots allt kanske att sälja något av det ni lånat till? 
  • Anonym (Hundis)

Har ni CSN-lån kan ni be att få betala mindre eller inget alls under sjukskrivningen.

• Anonym (Hundis)
    Anonym (Inte rik) skrev 2022-12-11 17:22:30 följande:

Det märks att ni är ekonomiskt priviligierade. Det är ingen som väljer att ha små marginaler. Har man en liten inkomst har man inte råd med pizza tv abonnemang och allt ni tycker ts ska skära ner på, det är tips för de med bra ekonomi. 

Jag håller med. Å andra sidan säger sig TS ha flera stora lån. Det får man inte om man har låg inkomst. Jag förstår inte ens vad som kan vara så viktigt att äga att man tar flera stora lån. Det är något med TS (iofs mkt kortfattade) berättelse jag inte riktigt får ihop. 
Svar på tråden Inte råd att bli sjukskriven