Inte råd att bli sjukskriven
Oj jag trodde inte att det skulle bli så många svar och diskutioner om lähenhetshyror osv:)
Vi sitter i en knivig sits utan möjlighet att lägga om lån igen eller sälja lägenheten för att hitta något billigare tror jag inte på och finns inte psykisk ork till. Vi har en 3a i Västerås strax utanför centrum som kostar i avgift 3300kr och bolån som är kvar är 630.000kr. Den känns inte jättedyr faktiskt.
Det är dåliga val tidigare tidigare i livet pga oförutsedda händelser som har gjort att man är begravd i flera stora lån nu. Som man bäddar får man ligga...
Men jag ska se över möjligheten att kunna få in mer pengar på något sätt (inte lån) ev sälja bilen och andra saker samt kolla över försäkringarna vad jag har rätt till.
Tack för era svar:)
Som någon tidigare skrev är det nog bra att ta kontakt med kommunens ekonomiska rådgivare (gratis). Då kan hen få bättre överblick än vad man vill dela med sig av på familjeliv och råda efter era förutsättningar.
Är privatlån ni har ? Är lägenheten lågt belånad ? Isf kan ett tips vara att flytta över privatlånen till ett högre bolån. Kanske inte det bästa läget just nu men privatlån lär ha högre ränta ändå.
Hur höga utgifter har ni i förhållande till era inkomster (du Kan ange i procent om du inte vill skriva ut siffran). Hur mycket saknas för en sjukskrivning ?