Inlägg från: Anonym (Esse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Esse)

Inte råd att bli sjukskriven

Anonvm skrev 2022-12-11 21:10:10 följande:
    Om man har svårt att hitta en lägenhet att hyra till en kostnad man har råd med i staden där man letar så kanske man måste inse att man måste kolla i andra stöder med "sämre" läge och lägre hyror?

Vadå "får inte byta"? Vi lever i ett fritt land, vem bestämmer att någon inte får flytta?

Har du så låg inkomst så lär du ju få större delen av din boendekostnad betald av staten?
    Med dagens lägenhetsbrist får man ibland ta vad man får. Jag tror personen menade att man inte får byta hos samma hyresvärd förrän ett år har gått.
    Många ställen kräver flera års kötid också.

Det är inte bara att flytta till en ny stad heller om det handlar om var man jobbar, har sin familj och sina vänner.

Jag prioriterar högre hyra i ett bättre område än en lägre hyra i ett dåligt område. Jag har barn och vill att de ska vara trygga när de går ut.
  • Anonym (Esse)
    Anonvm skrev 2022-12-12 16:15:34 följande:
    Bestämmer hyresvärden att du inte får säga upp din lägenhet och hyra en annan? Med pistol då? I så fall borde du polisanmäla.
    Självklart har du ingen bestämmanderätt över någon annans egendom, men du bestämmer ju över ditt eget agerande.

3000:- får man lätt en relativt centralt belägen liten lägenhet för i landets 4-5 största stad, med gångavstånd till stadskärnan. Min första lägenhet som ja bodde i över 7år hade en avgift på 1435:-, men det var en BRF.
    På Södermalm blir det nog svårare....
    Du skojar va? Lätt en liten billig lägenhet i stadskärnan?

Du fattar väl att sådana lägenheter är väldigt få och väldigt populära. Det är BRIST på små billiga lägenheter. Jag bor INTE i en av de största städerna och en 1a här kan kosta 3000 men då är den inte i centrum utan utanför.
Svar på tråden Inte råd att bli sjukskriven