Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Betala mitt ex för att få flytta?

Exet som måste byta jobb iallafall skulle ju kunna hitta ett jobb i närheten dit TS nu flyttar, och hon skulle kunna flytta dit med barnen. För att alla inblandade barn ska kunna ha sina föräldrar. Men gissar det är ganska stora barn det handlar om.

• Tow2Mater
    Anonym (så) skrev 2022-12-13 13:19:36 följande:
    Varannan helg är att överge sina barn. Det är inte ens värt att kalla föräldraskap, utan blir som ett slags inhopp i barnets liv. Som en bekant eller avlägsen släkting. Att flytta bort från tidigare barn för en ny partner och nya barn är inget annat än att överge barnen. 
    Då kan ju TS sluta träffa dem helt då, så blir alla mer nöjda. Och han kan fokusera helt på sin nya bebis och ge den all sin tid!
  • Tow2Mater
    Anonym (MR klister) skrev 2022-12-13 15:42:26 följande:
    Korrekt och det är i princip det ts redan aviserat göra. 
    Nej.
  • Tow2Mater
    Anonym (MR klister) skrev 2022-12-13 17:34:08 följande:
    Jodå. 
    Då ska jag försöka med det argumentet på jobbet - eftersom jag får lön en gång varannan vecka ska jag ju kunna hävda till chefen att jag aldrig får betalt.
  • Tow2Mater
    Anonym (MR klister) skrev 2022-12-13 20:27:42 följande:
    I förhållande till någon som får lön dagligen skulle du kunna använda mitt argument att du i jämförelse med dem, och nu citerar jag mig själv, ''i princip'' och sedan fylla på med din i övrigt haltande jämförelse ''aldrig får betalt''
    Säg två av 14 dagar (kanske t o m tre om det kan t ex finnas mojligheter till att jobba en kort fredag). Det är inte i princip aldrig. Det kanske är din egen tolkning, och du kanske känner så av någon anledning.

Själv träffade jag min far två ggr per år (och vi hade ändå en relativt bra relation trots allt). Vet inte vad du skulle kalla den frekvensen i din värld.
  • Tow2Mater
    Anonym (C) skrev 2022-12-13 23:58:14 följande:
    Gick han från att leva med din mor, till att ha dig halva tiden, för att sen i skolålder dra så ni sågs så sällan?
    Jag menar, om han aldrig varit närvarande har du ju inget att jämföra med, och hade inget att sakna.
    Det har TS barn.
    Så två av 14 dagar (kanske t o m tre om det kan t ex finnas mojligheter till att jobba en kort fredag) anser du också är i princip att inte träffas alls, och att träffas 2 ggr per år räknas inte på skalan om man inte bott 50/50 innan?

OT, men i mitt fall flyttade mamma med mig långt.
  • Tow2Mater
    Anonym (MR klister) skrev 2022-12-14 06:26:11 följande:
    Men det är väl självklart att det är min egen tolkning, det var ju jag som skrev det. Trodde det var ganska uppenbart. 
    Inte alls uppenbart eftersom du pratar om rätt och fel - du sa t ex peka gärna ut vad som i mitt inlägg inte stämmer om jag har fel.
Svar på tråden Betala mitt ex för att få flytta?