• Chump82

    Ni sjuksköterskor som jobbar dagtid

    Hej,

    Händer det att ni har 2-3 timmar långa personalmöten efter att ni går av ett arbetspass vid 16:30?

    Jag försöker ta reda på om en närstående är oärlig med mig. Tycker det låter så orimligt att man lägger ett möte vid tiden som folk hämtar från dagis och lagar mat till sina barn? :/ 


    Hon säger att det var ett frivilligt möte som personalen anordnat på eget initiativ.. 

  • Svar på tråden Ni sjuksköterskor som jobbar dagtid
  • Kockobello

    Du får söka hjälp för ditt kontrollbehov. 

  • Chump82
    katrinp skrev 2022-12-13 19:18:30 följande:

    Ja, det händer. 
    Framförallt när det gäller möten med kvälls eller nattpersonal.


    Men om det är en avdelning där alla jobbar dagtid?
  • skolios

    Vad säger hon att dom avhandlade på detta möte då? Ställ lite ingående frågor och se hur rimligt det låter.

  • mammatill6

    Låter helt rimligt, om alla ska kunna vara med på mötet är det ju svårt under arbetstid så då får de ju bli efter. Är det frivilligt och något personalen anordnat är det j inget det tas in vikarier för.

  • mammabitch

    Om alla arbetar dagtid så kanske de vill göra någon social aktivitet tillsamman efter arbetet, det är ju inte så ovanligt?

    Du vet att överdrivet kontrollbehov ofta leder till att den kontrollerade tummar på sanningen för att få lite frihet och kunna andas i strypkopplet , va?

  • EpicF

    Ja, det händer absolut att vi har långa personalmöte efter arbetstid (eller mellan skiften). Jag jobbar dock enbart dagtid så för mig blir det efter jobbet. 

Svar på tråden Ni sjuksköterskor som jobbar dagtid