• fjanten

Ät upp unge!

Nej, aldrig i livet. Är jag bortbjuden så äter jag och håller god min, men jag skulle ALDRIG ställa mig i mitt eget kök och laga mat som jag avskyr. Hos oss blir det absolut fler än en middag emellanåt, alternativt att det finns saker på bordet så pass att alla i alla fall gillar något.

Nu är det dock få saker jag inte gillar, faktiskt. Och ungarna (förutom en) äter också det mesta.

• fjanten
    sextiotalist skrev 2022-12-16 15:45:37 följande:
    Jag har gått hungrig från en del middagar. Jag är hellre hungrig än tvingar i mig sådant jag inte kan äta. 
    Jag förstår dig. Min pappa klarar verkligen inte av att äta vissa saker - han får exempelvis kväljningar av allt som smakar det minsta crème fraiche-aktigt. Min son klarar inte av linser, broccoli eller något med ost. Alla kan helt enkelt inte äta allt. Full förståelse för det.

JAG klarar av att äta det mesta, även saker jag aldrig skulle laga själv eller använda som ingrediens i något jag lagar. Men jag kan oftast med att äta dessa saker ändå. T.ex. champinjoner. Skulle aldrig laga något som innehåller champinjoner själv - men är jag bortbjuden och någon har haft i champinjoner i lasagnen så kan jag ändå äta den.
Svar på tråden Ät upp unge!