Kläder till en snart 15årig kille (som är lång)
Hej.
Ja det är inte alltid lika enkelt med kläder och storlekar. Många tonåringar får börja med Herrstorlek i den åldern.
Börja med att ta hans kroppsmått mät midja,bröstkorg och innerbenslängd. Finns storlekstabeller på nätet. Innerbenslängd är mycket viktigt vid köp av byxor. Om han bara är intresserad av märkeskläder så rekommenderar jag att du tar hjälp av säljarna i butik. I såna butiker brukar de ofta vara duktiga på detta så det blir rätt. De brukar veta om storleken är liten,normal el lite större för enskilt varumärke.
När det kommer till tröjor rekommenderar jag inte ta större storlek än det han ska ha om det inte är typ hoodies han gillar. Ser inte snyggt ut. Speciellt inte om man är mycket smal/slank. Utseendet är många gånger viktigt för tonåringar. Min son är nu 16 år och handlar mycket kläder själv men fick handla och lämna tillbaka kläder många gånger för att han vägrade följa med när han var i din sons ålder, speciellt byxor. De har så olika passform och även om man har måtten kan det vara svårt. Lycka Till.