Inlägg från: Anonym (tror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tror)

Kläder till en snart 15årig kille (som är lång)

Jag tror detta är en problem som kan appliceras på majoriteten av alla tonårskillar. Som någon annan skrev är de ofta lite lika en lyktstolpe Glad i kroppen. De behöver gå över till vuxenstorlekar pga sin längd, men är för smala...

Har själv en som är 185 och väger 62 (hoppas jag, han har svårt att hålla vikten men han försöker hålla just 62 i alla fall). 

Jeans är enkelt - köp rätt storlek i W och L bara. Min son t ex har 30/34 men har också skärp eftersom jeansen sitter väldigt löst (han gillar inte åtsittande jeans och har ibland problem med att jeansen sitter åt runt låren beroende på modell). När det gäller andra speciella byxor som ungdomar kan behöva brukar det finnas lång modell, titta efter det. T ex friluftsbyxor eller kostymbyxor. 

Tröjor är rätt svårt. Jag har fått acceptera att många av hans tröjor är på gränsen till för korta och ändå hänger lite väl mycket. Man får försöka hitta en modell som passar ok och köpa flera av samma. Kolla på hur de sitter över axlarna. Min son har oftast M i tröjor, de är då rätt korta men sitter ok i övrigt. Långärmade tröjor väljer jag så att ärmarna är ok, inte för korta eller för långa. Brukar hänga ihop med att tröjan sitter ok över axlarna tycker jag. 

Jackor väljer jag mest efter ärmlängd, men försöker också välja jackor av längre modell för då är det lättare att hitta en som sitter ok. Tänker framförallt på vinterjackor nu. 

Svar på tråden Kläder till en snart 15årig kille (som är lång)