Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Rädda julen! Behöver tips nu!

Har ni inget julpynt....? Det är för min del ett effektivt sätt att skapa känsla. Och åk till Rusta! Jag tittade på deras hemsida, de har granar för så lite som en hundring! www.rusta.com/se/sv/julgran-lindvallen-p77231009.aspx

Denna är också en perfekt storlek, 60 cm hög så ändå "grankänsla för min del", 60 spänn: www.rusta.com/se/sv/julgran-p77231047.aspx

De har många olika prisklasser på granar. Annars ska de också ha små bordsgranar, då kan ni lägga klapparna under bordet och bredvid granen (väldigt praktiskt). Tror de kostar en femitlapp på sin höjd.

Julmaten då? Ja vem har sagt att man måste ha ett helt julbord. Ni kanske kan hitta en billig julskinka åtminstone, tror Lidl har bra pris på det just nu, kolla Lidl annars. Hemköp har billigt också just nu, iaf i min stad. Potatis är inte så dyrt, sedan beror det på vad mer ni vill ha. Ägghalvor kanske? Titta helt enkelt på priset, det kanske finns någonting ni kan ha även om det inte blir allt ni önskade.

• Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2022-12-20 13:09:32 följande:

Julmaten då? Ja vem har sagt att man måste ha ett helt julbord. Ni kanske kan hitta en billig julskinka åtminstone, tror Lidl har bra pris på det just nu, kolla Lidl annars. Hemköp har billigt också just nu, iaf i min stad. Potatis är inte så dyrt, sedan beror det på vad mer ni vill ha. Ägghalvor kanske? Titta helt enkelt på priset, det kanske finns någonting ni kan ha även om det inte blir allt ni önskade.

Äh, kolla skinka hos Willys tänkte jag ;) Inte bara Lidl och Hemköp.
  • Mortiscia80

Man kommer långt med film och musik :) Gällande mat så kan man få önska sig något som man då kommer att få äta inom de närmsta dagarna men inte garanterat varje gång, eller någon liknande kompromiss.

Svar på tråden Rädda julen! Behöver tips nu!