• BuoBä

Rädda julen! Behöver tips nu!

6-åringar kan bli väldigt besvikna, men de kan också tycka det är väldigt roligt med knasiga lösningar. Så om ni inte har tid eller råd att skaffa en riktig gran, pynta det ni har. En krukväxt, en stor lampa, rita en gran på ett gammalt lakan eller ihoptejpade papper och häng upp. Improvisera vilt helt enkelt. 

Vad gäller julmat så köp bara det ni verkligen gillar och vill ha. Vi har inte haft skinka på många år för ingen tycker egentligen att det är särskilt gott... En burk pepparkakor, ett tänt ljus och ett par apelsiner så luktar det jul. 

• BuoBä
    Anonym (Sockertanten) skrev 2022-12-20 14:46:35 följande:

Kanske borde ha skrivit direkt i första inlägget att det är vi som har Covid, så vi kan inte ränna runt i butiker just nu. Vad gäller matbutiker finns det endast Ica, Hemköp och Lidl på lämpligt avstånd. Ingen Rusta eller dyl. Vi bor på en mindre ort Med bara det allra viktigaste. Finns en pytteliten second hand i form av en Röda Korset som inte har så stort utbud, men annars inget. 

Jag tänker att det får bli hemleverans av mat och annat får vi skippa. Att sitta och pyssla en massa kommer jag inte orka då jag är riktigt dålig (hoppas dock bli bättre innan julafton). Tänker mer på julkänsla i form av musik, film och några enstaka maträtter som går att laga enkelt. Alla har dock olika preferenser gällande maten. 

Hemleverans av lättlagad och lättäten julmat låter smart då. Gröt, skinka i form av färdigskuret pålägg, färdiga köttbullar osv, beroende på vad ni gillar. 

Krya på dig! 
    Och du, orkar ni inte på julafton så går det att fira jul en annan dag. 
Svar på tråden Rädda julen! Behöver tips nu!