Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Dissa nån som dissade dig?

Hur kändes det?

Jag var nyfiken på 2 kvinnor på nätet som var helt ointresserade av mig, och som dissade mig. Senare så lärde vi känna varann irl och då blev dom intresserade. Jag dissade dom. Kändes rätt skönt. Delvis som att ge igen, och för att jag kände att dom inte var som jag trodde att dom skulle vara. När jag lärt känna dom.

Jag kommer nog snart att träffa en annan kvinna som dissade mig för flera år sen. Gemensamma bekanta.
    I min skruvade fanatsivärld så har jag fått för mig att hon säkert kommer visa intresse nu. Då kommer jag att dissa henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-25 07:57
    Dissa var nog fel ord.
    Avvisa.
    Rata.
    Avböja.

• Svar på tråden Dissa nån som dissade dig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (111) skrev 2022-12-23 12:12:39 följande:
    Har du verkligen "råd" att dissa nån som möjligen är intresserad av dig? Du har i åratal beklagat dig över att du inte lyckas träffa en kvinna. Om du nu får chansen, ska du inte passa på att undersöka om det där kan bli nåt, om du känner något för henne? 
    Hon är attraktiv, men nu vill jag inte ha henne.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fiona M skrev 2022-12-23 12:11:06 följande:

Du behöver verkligen jobba på din självkänsla.

Jorå... Jag gör en tråd där jag frågar om nån dissat nån som dissat dig.
    Och så får jag oönskade råd, och folk som talar om för mig vad fel jag har/gör.
    Påminner om en tråd jag gjorde nyss, där jag skrev:
    Människor som talar om för dig hur du ska leva.

Människor som har åsikter som du inte har bett om.
    Människor som dömer, och i nästa andetag visar sig vara hycklare och ha dubbelmoral.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-23 12:19:38 följande:
    Vad gjorde hon för fel då? Varför duger hon inte längre? Frågar som en annan, har du verkligen "råd" att förkasta kvinnor hur som helst...? Du som klagar på att andra dömer ut dig, du gör ju samma sak själv.
    Hon dissade mig. Det hade hon all rätt att göra, men efter nåt sånt så tappar jag intresset. Och så småljög hon lite. Gillar inte det.
    Jag tycker att jag har råd att dissa kvinnor som inte känns rätt för mig. 
    Ja, jag klagar på dom som dömer mig och hycklar, som sen gör samma sak.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-23 12:31:19 följande:
    Vad betyder det då? Småljuga gör ALLA, i princip varje dag, så det gäller dig också. Om du inte tror mig så finns det forskning om det. Så om du ska kasta bort dina chanser för en sådan sak så kommer du dö ensam.
    Ja, men det här handlade om dejting och relationer, hon navr inte helt sanningsenlig.
    Tack för ditt råd om hur mitt liv kommer att se ut om jag inte följer det.
    Det var det som jag efterfrågade när jag gjorde tråden.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2022-12-23 12:50:39 följande:

För en gångs skull håller jag med draken. Det skulle vara hur förnedrande som helst att ligga med någon som avfärdat en tidigare. 

Här får du för en gångs skull lite respekt istället för att ligga med vad som helst som rör sig bara för att de hålen var tillgängliga.

Ja, verkar som att såna som jag ska nöja oss. Vi ska träffa kvinnor som vill ha oss, även om vi själva känner att det inte är rätt.
    Vi kan inte vara för kräsna.
    Här kan man se skillnaden på män och kvinnor.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-23 12:54:10 följande:
    Ja, verkar som att såna som jag ska nöja oss. Vi ska träffa kvinnor som vill ha oss, även om vi själva känner att det inte är rätt.
    Vi kan inte vara för kräsna.
    Här kan man se skillnaden på män och kvinnor.
    Glömde: såna som jag, som inte legat på länge, är desperata. Och ligger med vem som helst.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ewa) skrev 2022-12-23 17:06:03 följande:
    Tyder väl snarare på att du mer kommer till din rätt irl än på andra sätt. Är knappast ovanligt. Verkar otroligt korkat att dissa människor på de märkliga grunder du tycks ha. Den kvinnan som dissade dig för flera år sedan kan ju vara i
    en helt annan situation idag än då. Livet förändras vet du va? Fortsätt på samma vis så lär du nog aldrig hitta någon. 
    Ja, saker förändras. Människor också. Det har jag också gjort under de här åren som gått sen hon dissade mig.
    Tack för att jag fick ditt råd hur jag ska leva mitt liv, det hade jag inte efterfrågat.
    Jag frågade nåt annat i trådstarten.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-23 13:41:59 följande:
    Det här med att ge folk en andra chans när de insett sitt misstag verkar inte vara din grej direkt.
    Jag är säker på att kvinnor tycker att män ska ge kvinnor en andra chans. I större utsträckning än tvärtom.
    Det är vad jag tror.
  • Anonym (Kaffedraken)

Om en kvinna dissar en man så ifrågasätts hon inte.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Prioritera dig själv) skrev 2022-12-23 23:17:00 följande:
    Alltså jag förstår var du kommer från.. Visst känns det lite bra att nobba någon som tidigare dissat en. Sen tycker jag personligen inte att man ska se det som "hämnd", utan mer som att man visar att "jag har också ett värde". 

Du verkar komma från en utgångspunkt färgad av negativa upplevelser av kvinnor. Du är inte ensam om det, men jag tror inte att bitterhet och hämnd är rätt väg. Du har rätt i att "dejtingmarknaden" är väldigt vriden och obalanserad till kvinnors fördel, men är det kvinnornas fel eller ligger kanske ansvaret även på oss män? Vad hade hänt om samtliga män tyglat sin drift en aning och höjt sina standarder? En intressant tanke. 

Jag har själv checkat ut från dejtingmarknaden på obestämd tid, inte alls av bitterhet utan för att det tar för mycket tid och energi. Jag har ingen negativ syn på kvinnor, tvärt om! Men jag sätter mig själv först, och du anar inte vilket lugn som infann sig när jag väl gjorde det.

Ett boktips till dig: "The book of numbers - Ananyzing the ROI (Return On Investment) on the pursuit of women." av Aaron Clarey. Kan verkligen rekommenderas för att ge lite perspektiv. Författaren är fd ekonom och applicerar ett ekonomi och statistikperspektiv till dejting på ett sätt som verkligen får en att tänka i nya banor.

www.goodreads.com/book/show/56186117-the-book-of-numbers
    Att kvinnor inte medger att det skulle kännas skönt att dissa en man som tidigare dissat dom, det är ingen överraskning.

Jag är övertygad om att dom flesta kvinnor tycker att det är männens fel att dejtingmarknaden ser ut som den gör.

Jag älskar fortfarande kvinnor och tycker kvinnor är det mest intressanta som finns här i livet.
    Men jag är negativ till vissa saker som kvinnor gör.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-24 09:15:10 följande:

Du kan få med dig ett gratis dejtingtips draken. Sluta använd ord som "dissa". Du är 50+ så bete dig därefter också. I all välmening, faktiskt.

Tack för ännu ett dejtråd jag inte bett om. Tror inte alls att du menar väl Skrattande
    Avvisa nån som avvisade dig. Bättre? Tomte
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Prioritera dig själv) skrev 2022-12-24 09:53:51 följande:
    Det är fullt möjligt, men varför spelar det någon roll vad de flesta kvinnor tycker? Alla vet att det lättaste i världen är att lägga skuld och ansvar på andra (människor eller grupper). Men verkligheten kommer ALLTID ikapp, alltid. Alla människor har rätt att tycka vad de vill, men det betyder ju inte att vi måste anpassa oss efter vad andra tycker. 

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-24 06:51:35 följande:
    Jag älskar fortfarande kvinnor och tycker kvinnor är det mest intressanta som finns här i livet.

Om du tycker att kvinnor är det mest intressanta som finns här i livet så behöver du nog uppleva fler sidor av livet. Förstå mig rätt, jag gillar kvinnor, och det är en härlig känsla att på ett intimt plan klicka med en kvinna. Men så himla intressanta är de inte, de är människor precis som du och jag. Människor med fel, brister, frustrationer, osäkerheter, och knepigheter. Du skrev i någon tråd att du inte haft många förhållanden eller att det var längesedan du hade det, och då är det förståeligt att du höjer kvinnors "värde" till något helt oproportionerligt.
    Jag bara konstaterar hur det ser ut. Själv så gör jag det som känns rätt för mig.

Ja, jag har inte upplevt allt som den här världen har att erbjuda. Men jag tycker att kvinnor är det mest intressanta som finns. Andra tycker annorlunda.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Prioritera dig själv) skrev 2022-12-24 09:53:51 följande:

Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-24 06:51:35 följande:

Om du tycker att kvinnor är det mest intressanta som finns här i livet så behöver du nog uppleva fler sidor av livet. Förstå mig rätt, jag gillar kvinnor, och det är en härlig känsla att på ett intimt plan klicka med en kvinna. Men så himla intressanta är de inte, de är människor precis som du och jag. Människor med fel, brister, frustrationer, osäkerheter, och knepigheter. Du skrev i någon tråd att du inte haft många förhållanden eller att det var längesedan du hade det, och då är det förståeligt att du höjer kvinnors "värde" till något helt oproportionerligt.
    Jag har aldrig haft ett förhållande. Så visst stämmer det säkert att det blir lite mytomspunnet för mig. Jag förstår ju att det blir en vardag även om jag hittar rätt kvinna där allt känns fantastiskt.
    Men det skulle ändå vara en stor grej för mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym2) skrev 2022-12-24 22:48:48 följande:
    Hur kommer det sig att du aldrig haft ett förhållande?
    Har ju läst att kvinnor visar intresse för dig på jobbet och lite var stanna?
    Jag har inte träffat rätt. Dom jag ville ha var upptagna eller ville inte ha mig. Dom som ville ha mig ville inte jag ha.
    På jobbet är det några kvinnor som jag tror spanat in mig, men det är nog inbillning. Vanligt att män övertolkar sånt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Töm och glöm) skrev 2022-12-25 07:45:32 följande:

TS borde köra efter devisen Töm och glöm i synnerhet då han enligt egen utsago aldrig har knullat

Skulle gärna ha lite fler sexuella äventyr. Jag har haft sex.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (hmm) skrev 2022-12-25 08:00:04 följande:
    Bli inte som mig. Va med någon bara för att lära dig att ha en relation o ta det för vad det är eller kommer som. Du förlorar i längden på att vara så kräsen eller undvika eller som jag skrev i tidigare inlägg som du totalt ignorerade.. Att spela ett spel som du lär förlora själv på i längden. Kanske du skulle avvänja dig ifrån datorn o gå ut o umgås med folk på riktigt istället.
    Känns det inte rätt så är jag hellre singel resten av livet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hämdnlysten?) skrev 2022-12-25 08:49:35 följande:
    Varför refererar du alltid till män gör si och så och alltid menar du att kvinnor tycker att män gör så.

DU pratar verkligen INTE för alla män, de flesta män är INTE som du, de flesta andra män har eller har haft förhållande och kan läsa av situationer med kvinnor.
    Jag säger inte alla män inbillar sig intresse. Men det är konstaterat att det är vanligt att män gör det. Övertolkar signaler. Kvinnor säger samma sak.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hämdnlysten?) skrev 2022-12-25 08:49:35 följande:
    Varför refererar du alltid till män gör si och så och alltid menar du att kvinnor tycker att män gör så.

DU pratar verkligen INTE för alla män, de flesta män är INTE som du, de flesta andra män har eller har haft förhållande och kan läsa av situationer med kvinnor.

Det är inget fel på att vara singel eller att inte ha haft ett förhållande, det händer vissa däremot kan DU INTE dra med alla andra män i hur ditt förhållande till kvinnor ser ut,  de flesta män har inte på långa vägar samma förhållande till kvinnor som du och har heller INTE dom åsikterna som du har om kvinnor och håller heller inte på och generaliserar om kvinnor och män som du gör.

Prata om dig själv om hur DU förhåller dig till kvinnor inte män som grupp som inte alls förhåller sig till kvinnor på det sättet du gör., dra inte in alla andra män som om alla vore likadana och en homogen grupp.

Dina erfarenheter är inte alla andras män dom har andra erfarenheter. 
    Ja, dom flesta har haft förhållanden. Så många tycker att det är onormalt att en man inte har haft det. Många tycker faktiskt att det är fel på män som inte har lyckats få en kvinna.

Ja, många män har andra erfarenheter än mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (En annan man) skrev 2022-12-25 12:20:54 följande:
    Bättre att föregå med gott exempel, och inte försöka typ hämnas. Det kanske känns bra då, men ingenting blir egentligen bättre av det i slutändan.
    Inget blir egentligen sämre heller. Jag tar tillbaka makten, och får henne att känna sig oattraktiv och dum som trodde att jag var intresserad. För mig blir det ett lyft att känna att en kvinna ville ha mig, jag är så pass attraktiv för henne, och kunna avvisa henne.
Svar på tråden Dissa nån som dissade dig?