• Anonym (Kaffedraken)

Dissa nån som dissade dig?

Hur kändes det?

Jag var nyfiken på 2 kvinnor på nätet som var helt ointresserade av mig, och som dissade mig. Senare så lärde vi känna varann irl och då blev dom intresserade. Jag dissade dom. Kändes rätt skönt. Delvis som att ge igen, och för att jag kände att dom inte var som jag trodde att dom skulle vara. När jag lärt känna dom.

Jag kommer nog snart att träffa en annan kvinna som dissade mig för flera år sen. Gemensamma bekanta.
    I min skruvade fanatsivärld så har jag fått för mig att hon säkert kommer visa intresse nu. Då kommer jag att dissa henne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-25 07:57
    Dissa var nog fel ord.
    Avvisa.
    Rata.
    Avböja.

• Svar på tråden Dissa nån som dissade dig?
  • Anonym (Ewa)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-23 11:58:06 följande:

Hur kändes det?

Jag var nyfiken på 2 kvinnor på nätet som var helt ointresserade av mig, och som dissade mig. Senare så lärde vi känna varann irl och då blev dom intresserade. Jag dissade dom. Kändes rätt skönt. Delvis som att ge igen, och för att jag kände att dom inte var som jag trodde att dom skulle vara. När jag lärt känna dom.

Jag kommer nog snart att träffa en annan kvinna som dissade mig för flera år sen. Gemensamma bekanta.
    I min skruvade fanatsivärld så har jag fått för mig att hon säkert kommer visa intresse nu. Då kommer jag att dissa henne.

Tyder väl snarare på att du mer kommer till din rätt irl än på andra sätt. Är knappast ovanligt. Verkar otroligt korkat att dissa människor på de märkliga grunder du tycks ha. Den kvinnan som dissade dig för flera år sedan kan ju vara i
    en helt annan situation idag än då. Livet förändras vet du va? Fortsätt på samma vis så lär du nog aldrig hitta någon. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ewa) skrev 2022-12-23 17:06:03 följande:
    Tyder väl snarare på att du mer kommer till din rätt irl än på andra sätt. Är knappast ovanligt. Verkar otroligt korkat att dissa människor på de märkliga grunder du tycks ha. Den kvinnan som dissade dig för flera år sedan kan ju vara i
    en helt annan situation idag än då. Livet förändras vet du va? Fortsätt på samma vis så lär du nog aldrig hitta någon. 
    Ja, saker förändras. Människor också. Det har jag också gjort under de här åren som gått sen hon dissade mig.
    Tack för att jag fick ditt råd hur jag ska leva mitt liv, det hade jag inte efterfrågat.
    Jag frågade nåt annat i trådstarten.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-23 13:41:59 följande:
    Det här med att ge folk en andra chans när de insett sitt misstag verkar inte vara din grej direkt.
    Jag är säker på att kvinnor tycker att män ska ge kvinnor en andra chans. I större utsträckning än tvärtom.
    Det är vad jag tror.
  • Anonym (Ewa)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-23 21:58:44 följande:
    Ja, saker förändras. Människor också. Det har jag också gjort under de här åren som gått sen hon dissade mig.
    Tack för att jag fick ditt råd hur jag ska leva mitt liv, det hade jag inte efterfrågat.
    Jag frågade nåt annat i trådstarten.
    Nej, du har ju inte det.  Och hur du lever ditt liv bryr jag mig knappast om. Hade kanske en liten förhoppning om att du kunde se saker och ting ur ett nytt perspektiv.
    Men men ...människor som ständigt gnäller och beklagar sig över sin situation är sällan motiverade till någon förändring och tycks må bäst av att gräva ner sig i upplevda oförätter. I ditt fall från kvinnor.
    Lägg där till tydliga tecken på en stor bitterhet.

Vilket kap du måste vara
    God Jul! 
  • Anonym (Prioritera dig själv)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-23 11:58:06 följande:

Hur kändes det?

Alltså jag förstår var du kommer från.. Visst känns det lite bra att nobba någon som tidigare dissat en. Sen tycker jag personligen inte att man ska se det som "hämnd", utan mer som att man visar att "jag har också ett värde". 

Du verkar komma från en utgångspunkt färgad av negativa upplevelser av kvinnor. Du är inte ensam om det, men jag tror inte att bitterhet och hämnd är rätt väg. Du har rätt i att "dejtingmarknaden" är väldigt vriden och obalanserad till kvinnors fördel, men är det kvinnornas fel eller ligger kanske ansvaret även på oss män? Vad hade hänt om samtliga män tyglat sin drift en aning och höjt sina standarder? En intressant tanke. 

Jag har själv checkat ut från dejtingmarknaden på obestämd tid, inte alls av bitterhet utan för att det tar för mycket tid och energi. Jag har ingen negativ syn på kvinnor, tvärt om! Men jag sätter mig själv först, och du anar inte vilket lugn som infann sig när jag väl gjorde det.

Ett boktips till dig: "The book of numbers - Ananyzing the ROI (Return On Investment) on the pursuit of women." av Aaron Clarey. Kan verkligen rekommenderas för att ge lite perspektiv. Författaren är fd ekonom och applicerar ett ekonomi och statistikperspektiv till dejting på ett sätt som verkligen får en att tänka i nya banor.

www.goodreads.com/book/show/56186117-the-book-of-numbers

• Anonym (Anonym2)

Varför har du känslan att hon kommer vara intresserad av dig nu?

• Anonym (Kaffedraken)

Om en kvinna dissar en man så ifrågasätts hon inte.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Prioritera dig själv) skrev 2022-12-23 23:17:00 följande:
    Alltså jag förstår var du kommer från.. Visst känns det lite bra att nobba någon som tidigare dissat en. Sen tycker jag personligen inte att man ska se det som "hämnd", utan mer som att man visar att "jag har också ett värde". 

Du verkar komma från en utgångspunkt färgad av negativa upplevelser av kvinnor. Du är inte ensam om det, men jag tror inte att bitterhet och hämnd är rätt väg. Du har rätt i att "dejtingmarknaden" är väldigt vriden och obalanserad till kvinnors fördel, men är det kvinnornas fel eller ligger kanske ansvaret även på oss män? Vad hade hänt om samtliga män tyglat sin drift en aning och höjt sina standarder? En intressant tanke. 

Jag har själv checkat ut från dejtingmarknaden på obestämd tid, inte alls av bitterhet utan för att det tar för mycket tid och energi. Jag har ingen negativ syn på kvinnor, tvärt om! Men jag sätter mig själv först, och du anar inte vilket lugn som infann sig när jag väl gjorde det.

Ett boktips till dig: "The book of numbers - Ananyzing the ROI (Return On Investment) on the pursuit of women." av Aaron Clarey. Kan verkligen rekommenderas för att ge lite perspektiv. Författaren är fd ekonom och applicerar ett ekonomi och statistikperspektiv till dejting på ett sätt som verkligen får en att tänka i nya banor.

www.goodreads.com/book/show/56186117-the-book-of-numbers
    Att kvinnor inte medger att det skulle kännas skönt att dissa en man som tidigare dissat dom, det är ingen överraskning.

Jag är övertygad om att dom flesta kvinnor tycker att det är männens fel att dejtingmarknaden ser ut som den gör.

Jag älskar fortfarande kvinnor och tycker kvinnor är det mest intressanta som finns här i livet.
    Men jag är negativ till vissa saker som kvinnor gör.
  • Anonym (Pfft)

Du kan få med dig ett gratis dejtingtips draken. Sluta använd ord som "dissa". Du är 50+ så bete dig därefter också. I all välmening, faktiskt.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pfft) skrev 2022-12-24 09:15:10 följande:

Du kan få med dig ett gratis dejtingtips draken. Sluta använd ord som "dissa". Du är 50+ så bete dig därefter också. I all välmening, faktiskt.

Tack för ännu ett dejtråd jag inte bett om. Tror inte alls att du menar väl Skrattande
    Avvisa nån som avvisade dig. Bättre? Tomte
Svar på tråden Dissa nån som dissade dig?