Inlägg från: Anonym (va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va?)

Killar vad skulle ni göra?

Anonym (Peter) skrev 2022-12-23 17:17:18 följande:
    Killar vad skulle ni göra?

Vad skulle ni göra om ni kom på er fru/flickvän sedan lång tid med att sexchatta och dela bilder på sig till någon okänd kille på tex Instagram eller FB?

ser det själv som otrohet att dra igång en sådan relation som pågår i månader. 

Skulle ni lämna ett annars väldigt bra förhållande, mycket bra sex, förtroende som byggts under flera år, barn, hus, vänner m.m där enda förklaringen är jag vet inte varför, det var spännande och jag älskar bara dig, vill bara vara med dig, förlåt.

Hur bygger man nytt förtroende?

Vad jag skulle göra? Jag skulle dumpa aset med en gång.

Man bygger inte nytt förtroende med svikare för svikare går inte att lita på. Handlingar säger mer än ord och hon har redan visat vad hon går för oavsett hur mycket hon försöker snacka bort det nu när hon blev påkommen med handen i syltburken. Det du borde fråga dig är varför hon inte ångrade sig innan du kom på henne och vad det säger om henne?
  • Anonym (va?)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-01-02 09:56:15 följande:

Jag är gift och sexchattar med andra, tycker om att fantisera med kvinnor och män.

Jag ser det inte direkt som otrohet, jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv ihop. Jag skulle älska om hon ville vara med, att vi skulle sexchatta tillsammans, med andra par eller kvinnor/män.

Jag har inte frågat henne, men tror hon skulle säga nej. Hon vet inte att jag sexchattar, men  hon vet att jag kollar lite porr på nätet.

Och du tror inte att det du gör lätt kan tolkas som otrohet när du fru får reda på det?

Din fru vet ju inte vad du tänker och känner, allt hon vet då är att du haft sexuella kontakter med andra bakom hennes rygg och missbrukat hennes förtroende och ALLT du säger kan vara falskt.
  • Anonym (va?)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-01-09 14:18:03 följande:
    Jo, det skulle kunna hända. Man vet inte alltid hur andra kommer att reagera på något. Men jag vet själv vad jag gör, att det inte leder till fysisk kontakt med någon. Jag saknar saker i vårt sexliv hemma som jag inte vill hålla på och tjata om. Det här blir lösningen för mig, en ventil som inte hotar vårt äktenskap.
    Och då antar jag att du är medveten om vilka risker du tar med er relation och att det om det kommer fram mycket väl kan betyda slutet för er relation?

Att det inte skulle hota ert äktenskap är ju inte sant, det hotar inte ert äktenskap så länge din fru inte får reda på det. men i samma sekund det kommer fram så kan er relation mycket väl vara slut. Så det du pysslar med hotar absolut ert äktenskap.
  • Anonym (va?)
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-05 20:23:28 följande:
    +1 på den. Tonåren o förklimakteriet är inte att leka med i hormonell galenskap.
    Så länge det inte handlar om fysiska träffar, låt det vara. Man mår bra av att boosta lusten, av att prata med en okänd för att det är frikopplat från vardagen o kravlöst. Det har inte med dig att göra helt enkelt, det är bara fantasier även om det är med hjälp av en verklig man.
    Fast att sextjatta och utbyta nakenbilder med andra är ju betydligt mer än en fantasi... en fantasi är någon som finns i ens huvud och stannar där utan att man GÖR något av det. Men så fort man börjar agera på det vilket man faktiskt gör när man sextjattar och utbyter sexbilder med andra så är det absolut inte bara en fantasi längre.

Att skylla det på hormoner håller inte heller för alla som drabbas av hormonella förändringar springer ju inte runt och sextjattar med andra så bevisligen är det inte hormonerna som avgör hur man agerar utan helt andra saker. 
Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?