Killar vad skulle ni göra?
Kan det vara förklimakteriet som spökar?
Jag är inne på tredje vågen av att äggstockarna signalerar med stora flaggor och säger "du måste föröka dig nuuuuu för det är sista ringningen, baren stänger, på honom bara!!"
Kåt som en 15-årig kille kan kvinnan bli då, i flera månader, så lite svårt att behålla fokus. Kunde inte ens hämta posten utan att snegla på grannen och undra om han får tillräckligt hemma och kanske jag borde be om en dejt i tvättkällaren..
(hallå storhjärnan kan du kicka in nu snälla det är pinsamt när limbiska systemet hoppar jämfota så där)
Från att knappt se mina manliga kollegor blev 5/8 i ett veckomöte plötsligt liggbara. Inte normalt. Inte ett dugg rimligt faktiskt.
Jag väljer min egen man alla dar i veckan men detta tillstånd är störande och energikrävande, och det finns ett antal kvinnor som hamnar i ny relation p.g.a. klimakteriet.
hellobonafide.com/blogs/news/increased-sex-drive-in-perimenopause-you-re-not-alone
Så länge det inte handlar om fysiska träffar, låt det vara. Man mår bra av att boosta lusten, av att prata med en okänd för att det är frikopplat från vardagen o kravlöst. Det har inte med dig att göra helt enkelt, det är bara fantasier även om det är med hjälp av en verklig man.