Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Killar vad skulle ni göra?

Anonym (Vuxna människor) skrev 2022-12-25 19:15:06 följande:

Kan det vara förklimakteriet som spökar?

Jag är inne på tredje vågen av att äggstockarna signalerar med stora flaggor och säger "du måste föröka dig nuuuuu för det är sista ringningen, baren stänger, på honom bara!!"

Kåt som en 15-årig kille kan kvinnan bli då, i flera månader, så lite svårt att behålla fokus. Kunde inte ens hämta posten utan att snegla på grannen och undra om han får tillräckligt hemma och kanske jag borde be om en dejt i tvättkällaren..

(hallå storhjärnan kan du kicka in nu snälla det är pinsamt när limbiska systemet hoppar jämfota så där)

Från att knappt se mina manliga kollegor blev 5/8 i ett veckomöte plötsligt liggbara. Inte normalt. Inte ett dugg rimligt faktiskt.

Jag väljer min egen man alla dar i veckan men detta tillstånd är störande och energikrävande, och det finns ett antal kvinnor som hamnar i ny relation p.g.a. klimakteriet.

hellobonafide.com/blogs/news/increased-sex-drive-in-perimenopause-you-re-not-alone

+1 på den. Tonåren o förklimakteriet är inte att leka med i hormonell galenskap.
    Så länge det inte handlar om fysiska träffar, låt det vara. Man mår bra av att boosta lusten, av att prata med en okänd för att det är frikopplat från vardagen o kravlöst. Det har inte med dig att göra helt enkelt, det är bara fantasier även om det är med hjälp av en verklig man.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (va?) skrev 2023-02-06 16:47:21 följande:
    Fast att sextjatta och utbyta nakenbilder med andra är ju betydligt mer än en fantasi... en fantasi är någon som finns i ens huvud och stannar där utan att man GÖR något av det. Men så fort man börjar agera på det vilket man faktiskt gör när man sextjattar och utbyter sexbilder med andra så är det absolut inte bara en fantasi längre.

Att skylla det på hormoner håller inte heller för alla som drabbas av hormonella förändringar springer ju inte runt och sextjattar med andra så bevisligen är det inte hormonerna som avgör hur man agerar utan helt andra saker. 
    Att tänka är isåfall också att agera. Om frun sitter o tittar på manliga kollegans underarmar o händer o tänker på hur de skulle kännas över hennes kropp så är det lika nära/långt ifrån  en ev otrohet som att skicka skriva om sex  med en anonym nätkontakt. Teoretiskt sett kan båda sakerna eskalera, i praktiken har nästan alla gjort det första o väldigt många det andra utan att det någonsin händer mer. 
Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?