• Anonym (LI)

    Ger ägglossningstestet blinkande gubbe även efter ägglossning?

    Jag har testat flera dagar med ägglossningstestet från clearblue det som mäter två hormoner. Först med blinkande sedan fast gubbe då ägglossning närmar sig

    Jag fick mens 7 december. 
    Har olika långa cyklat, men senaste månaderna har den varit ca 32 -33 dagar. ( om än någon gång 40 dagar och någon 29)

    Jag har testat i 5 dagar. Första dagen blev bara rund ring, sedan har jag bara fått blinkande gubbe. Enligt kalendrar borde ägglossningen varit redan nu runt juldagen men har ju inte ens fått den fasta gubbe. Kan jag ha börjat testa för sent, men visar den blinkande även efter ägglossning?

  • Svar på tråden Ger ägglossningstestet blinkande gubbe även efter ägglossning?
  • Anonym (Maria2)

    Nej du kan ju inte ha börjat testa för sent eftersom det först blivit ring och sedan blinkande, precis som det ska vara. Jag vet dock inte hur många dagar man kan ha den blinkande och det ändå är normalt. Det enda du kan göra är väl att forts testa samma tid varje morgon. Har inget bättre svar

  • Anonym (LI)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-25 22:35:43 följande:

    Nej du kan ju inte ha börjat testa för sent eftersom det först blivit ring och sedan blinkande, precis som det ska vara. Jag vet dock inte hur många dagar man kan ha den blinkande och det ändå är normalt. Det enda du kan göra är väl att forts testa samma tid varje morgon. Har inget bättre svar


    Men det var bara första dagen jag testade som jag fick rund ring. Har läst att vilken dag man än testar blir det rund ring första testet för stt den digitala ska ställa in sig. Vet ej om det är.sant. dvs så även om man testar då den egentligen skulle visa blinkande så blir det rund ring första dagen för qtt nästa test visa rätta resultatet.

    Eller är det någon som vid första testet fått blinkande direkt?
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (LI) skrev 2022-12-25 23:44:04 följande:
    Men det var bara första dagen jag testade som jag fick rund ring. Har läst att vilken dag man än testar blir det rund ring första testet för stt den digitala ska ställa in sig. Vet ej om det är.sant. dvs så även om man testar då den egentligen skulle visa blinkande så blir det rund ring första dagen för qtt nästa test visa rätta resultatet.

    Eller är det någon som vid första testet fått blinkande direkt?
    Vart läste du att vilken dag man än testar så blir det rund ring första testet? Det är inget som jag kan hitta i mitt instruktionsblad iallafall.

    Jag har inte fått blinkande direkt på grund av, vad jag antar, att jag inte prickat in en sådan dag. Men ett annat exempel jag har är att den här menscykeln så glömde jag bort att testa när jag skulle, så det blev några dagar senare. Då fick jag en stilla glad gubbe direkt, alltså maximal.
  • Anonym (LI)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-25 23:53:35 följande:
    Vart läste du att vilken dag man än testar så blir det rund ring första testet? Det är inget som jag kan hitta i mitt instruktionsblad iallafall.

    Jag har inte fått blinkande direkt på grund av, vad jag antar, att jag inte prickat in en sådan dag. Men ett annat exempel jag har är att den här menscykeln så glömde jag bort att testa när jag skulle, så det blev några dagar senare. Då fick jag en stilla glad gubbe direkt, alltså maximal.
    Det var i någon diskussionstråd, troligtvis på familjeliv. Minns inte exakt då man får så mycket träffar av allt googlande :) Någon som skrev att det var så. Så jag vet inte om det är sant eller en missuppfattning, det var alltså ingen pålitlig källa egentligen.

    Ändå konstigt att man kan få blinkande som ju betyder hög fertilitet så många dagar. Det är ju missvisande då är man ju förmodligen inte alls fertil de första dagarna den blinkar.
  • Anonym (LI)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-25 23:53:35 följande:
    Vart läste du att vilken dag man än testar så blir det rund ring första testet? Det är inget som jag kan hitta i mitt instruktionsblad iallafall.

    Jag har inte fått blinkande direkt på grund av, vad jag antar, att jag inte prickat in en sådan dag. Men ett annat exempel jag har är att den här menscykeln så glömde jag bort att testa när jag skulle, så det blev några dagar senare. Då fick jag en stilla glad gubbe direkt, alltså maximal.
    Inlägg 19 i denna tråd påstår det.

    www.familjeliv.se/forum/thread/77759060-hur-manga-dagar-med-hog-fertilitet-fick-du-innan-maximal
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (LI) skrev 2022-12-26 00:00:49 följande:
    Det var i någon diskussionstråd, troligtvis på familjeliv. Minns inte exakt då man får så mycket träffar av allt googlande :) Någon som skrev att det var så. Så jag vet inte om det är sant eller en missuppfattning, det var alltså ingen pålitlig källa egentligen.

    Ändå konstigt att man kan få blinkande som ju betyder hög fertilitet så många dagar. Det är ju missvisande då är man ju förmodligen inte alls fertil de första dagarna den blinkar.
    Nej, förstår att man kan tänka så men samtidigt vad är det då som testet detekterar de där första dagarna? Om det inte var någon ökning då då skulle det väl bli ring istället? Men jag vet inte. Men fortsätt gärna testa och skriv i tråden hur det går. Vore intressant att se.
  • Anonym (LI)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-26 00:20:20 följande:
    Nej, förstår att man kan tänka så men samtidigt vad är det då som testet detekterar de där första dagarna? Om det inte var någon ökning då då skulle det väl bli ring istället? Men jag vet inte. Men fortsätt gärna testa och skriv i tråden hur det går. Vore intressant att se.
    Jo tänker att det är ökning, men att den började så långt innan ägglossning isåfall att chansen att bli gravid så långt innan är liten. Men visst någon seglivad liten simmare kanske överlever en vecka.
  • Anonym (LI)

    På clearblues egna sida står det något om.att testet lär sig ens personliga hormonnivåer. Så om det är att testet behöver lära sig normala nivåer vid första testtilfället ?för att sedan jämföra med det testet om ökning skett? 

  • Anonym (Maria2)
    Anonym (LI) skrev 2022-12-26 00:22:55 följande:
    Jo tänker att det är ökning, men att den började så långt innan ägglossning isåfall att chansen att bli gravid så långt innan är liten. Men visst någon seglivad liten simmare kanske överlever en vecka.
    OK, 5 dagar skulle den väl behöva överleva då om du hade haft samlag den dagen den började, om jag tänker rätt nu, och vi ponerar att du får fast gubbe i morgon.

    Onsdag: Ingenting
    Torsdag: Ökning
    Fredag: Ökning
    Lördag: Ökning
    Söndag: Ökning
    Måndag: (Ev. Maximal)
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (LI) skrev 2022-12-26 00:27:12 följande:

    På clearblues egna sida står det något om.att testet lär sig ens personliga hormonnivåer. Så om det är att testet behöver lära sig normala nivåer vid första testtilfället ?för att sedan jämföra med det testet om ökning skett? 


    Möjligt
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-26 00:31:36 följande:
    OK, 5 dagar skulle den väl behöva överleva då om du hade haft samlag den dagen den började, om jag tänker rätt nu, och vi ponerar att du får fast gubbe i morgon.

    Onsdag: Ingenting
    Torsdag: Ökning
    Fredag: Ökning
    Lördag: Ökning
    Söndag: Ökning
    Måndag: (Ev. Maximal)
    Nej 4
  • Anonym (LI)
    Anonym (Maria2) skrev 2022-12-26 00:43:40 följande:
    Nej 4
    Jo om ägglossningen skulle ske väldigt snart efter fast gubbe. Men efter den tar det ju upp till 2 dygn innan ägglossningen sker. Men hat man däremot samlag då den fasta gubben dyker upp är det ju allafall max 2 dygn till ägglossning.

    Men nu är jag 41 år, så vet ju att fertilitet inte är jättehög som det är, och att ägglossning kanske inte ens sker varje månad. 
Svar på tråden Ger ägglossningstestet blinkande gubbe även efter ägglossning?