• Anonym (TS)

”Går” det att används namnet Estelle?

Jag tycker om namnet Estelle men går det att använda utan att hon/hennes namn för alltid direkt kommer förknippas med prinsessan Estelle? Tänker ni direkt på/skulle ni direkt förknippa det med prinsessan om ni träffade på en annan person som hette så?

• Svar på tråden ”Går” det att används namnet Estelle?
  • Anonym (ååå)

Ja man skulle tänka på det först, men det är ett fin namn så jag tror de flesta skulle tycka det är positivt.- När man väl lärt känna personen så tänker man inte på prinsessan längre, tror jag. 

• Anonym (Hmm..)

Ja definitivt i början. Men ja, namnet är fint så kör på det. Väldigt fint t.o.m. 

• violis

Tror det är få som tänker så,.. jag har haft ett par Estelle i min grupp efter att prinsessan Estelle föddes .. när den första kom född året efter prinsessan så tänkte man väl att föräldrarna kanske valt namnet av den anledningen. Men de som kommit efter födda 2014 o framåt ..då har inte jag ens haft en tanke på att det är samma namn som prinsessan .. 

• EpicF

Ja, varför skulle man inte få det? Namnet fanns redan innan kronprinsessparet döpte sin dotter... 

• Aniiee

Varför skulle inte det gå? En bit över 1000 tjejer heter Estelle och medelåldren för dessa är 14 år, dvs 4 år äldre än prinsessan.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Valfritt)

Jag tänker faktiskt på Joe´s agent i Vänner först. 

• Anonym (qwerty)

Klart att det går.
    En massa flickor fick namnet Victoria efter att kronprinsessan föddes och likväl så tänker nog få på henne när någon presenterar sig eftersom de ser individen och inte namnet.

• Core

Joo? Jag har alltid haft svårt för namn med för stark koppling till något, men gillar man det så är det väl bara att köra. Nästan alla namn har ju anknytning till något annat

• Anonym (X)

Kungliga namn har alltid varit populära, så varför inte?

• Anonym (Ann)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-26 16:24:18 följande:
    ?Går? det att används namnet Estelle?

Jag tycker om namnet Estelle men går det att använda utan att hon/hennes namn för alltid direkt kommer förknippas med prinsessan Estelle? Tänker ni direkt på/skulle ni direkt förknippa det med prinsessan om ni träffade på en annan person som hette så?

Ja det går ju. Precis som att Victoria går att användas, likaså Madeleine. Det enda namnet som inte går att använda är Gustav Adolf. Ok, Gurra kanske går an, men absolut inte Adolf.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Ann) skrev 2022-12-27 16:02:11 följande:
    Ja det går ju. Precis som att Victoria går att användas, likaså Madeleine. Det enda namnet som inte går att använda är Gustav Adolf. Ok, Gurra kanske går an, men absolut inte Adolf.
    Känner faktiskt ett par som har en liten Adolf. Men de är inte helsvenska, han är från italien och hans far hette Adolfo. Så det fungerar utmärkt det med. Precis som Josef och Nicolae och Kim och allt annat. Det är ju ens eget barn man ser framför sig, inte någon annan.
Svar på tråden ”Går” det att används namnet Estelle?