• Majasusanna1

    BF SEPTEMBER 2023

    Hej på er!

    Jag vet att det är tiiiiidigt. Men jag är så ivrig och har inte så många andra att dela min iver med som är i samma sits.

    Jag är gravid mitt första barn så det är mycket nytt (allt) hehe


    hoppas ni vill vara med här och dela era tankar/ idéer osv. 


    ❤️

  • Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023
  • NinaFilippa
    Majasusanna1 skrev 2023-01-07 08:48:37 följande:

    Grattis till dig {#emotions_dlg.flower}

    vad är det för prover man tar? Kollar man värden osv?


    Tack snälla och grattis till dig med.
    Känns både kul, läskigt och surrealistiskt :) 


    Vi tog urinprov för att kolla proteiner och socker samt blodprov för att kika på B12 och järnvärden. Ska på ett till blodprov imorgon men minns ej för vad, kanske ett mer omfattande prov bara :). Hade dock gärna tagit ett tidigt ultraljud för att veta att allt ser bra ut, känns sent att göra det vid v.12 nångång först om något är tokigt. 


    Har du, eller någon annan, fått veta mer eller ska få göra tidigt ultrljud?


    kramar


     

  • moaummo

    Hoppat in här jag med, tog test igår kväll då jag bara fick en känsla plus att mensen är sen med 4 dagar och det visa svagt positivt så tog ett nytt nu på morgonen och det är mer tydligt, ska köpa ett digitalt och ta det ikväll,
    har inga symptom alls och enligt min senaste mens är jag beräknad 15 september 


    är så lycklig och ska överraska sambon med ett test i helgen 
    känns lite läskigt då det är ett p piller barn men vi skulle börja försöka nu till våren så känns helt rätt ändå 

  • siris

    Hej på er!
    Jag hoppar in i denna tråd med en stark förhoppning om att va gravid! Hade äl den 29/12 och BIM nu på fredag 13/1, och tog idag ett ?testa-tidigt?test ifrån Clear blue. Ett svagt sträck visas, mdn vågar endå inte hoppas, då jag läst om så många som får spöksträck på dessa tester. Lägger in bild! 

    ska ha is i magen och testa med ett digitalt test på fredag om inte mensen visar sig. Har haft lite molande verk de senaste 2-3 dagarna och vet inte om det kan va mens på gång eller om det är tidiga gravidsymptom. 

  • t123

    Tror att jag kanske plussade idag, BIM på fredag eller lördag så väääldigt tidigt och extremt svagt. Det är i så fall direkt efter ett missfall, eller rättare sagt MA i vecka 10 som jag fick hjälp att få ut i december. Så har inte haft mens emellan vilket känns lite läskigt! Någon som blivit gravid lika direkt tidigare?

    Tror BF bör bli kring 25/9 och det är fjärde barnet för oss. Jag blev oplanerat gravid i oktober och vi valde att behålla men det gick alltså inte vägen. Men när vi väl börjat vänja oss vid tanken var det en sorg att den där lilla fyran inte skulle bli av så att säga! Så hoppas nu :)

  • Anonym (34år)

    Jag småblöder lite och har gjort i några dagar. kommer mest vid toabesök, om jag hostar hamnar lite i trosskyddet. (Sorry för detaljer Skäms) Som en väldigt lätt mens. Fick mensvärk som kommer och går igår kväll. Inga klumpar eller dyligt men magkänslan säger att det är ett missfall. Vi får se under helgen, tar ett nytt test då. Känns skönt om det nu är ett missfall att det sker så tidigt att det ändå inte hunnit bli något. 


    Lite ömma bröst fortfarande, så hoppet finns :)

    hoppas ni mår bra :)

  • studerade
    t123 skrev 2023-01-11 15:20:10 följande:

    Tror att jag kanske plussade idag, BIM på fredag eller lördag så väääldigt tidigt och extremt svagt. Det är i så fall direkt efter ett missfall, eller rättare sagt MA i vecka 10 som jag fick hjälp att få ut i december. Så har inte haft mens emellan vilket känns lite läskigt! Någon som blivit gravid lika direkt tidigare?

    Tror BF bör bli kring 25/9 och det är fjärde barnet för oss. Jag blev oplanerat gravid i oktober och vi valde att behålla men det gick alltså inte vägen. Men när vi väl börjat vänja oss vid tanken var det en sorg att den där lilla fyran inte skulle bli av så att säga! Så hoppas nu :)


    Blev gravid direkt efter skrapning, resultatet ligger på golvet bredvid mig ❤️ Har dock nu fått lite blodig flytning men inte kommit mer än lite på pappret ❤️
  • siris
    siris skrev 2023-01-11 11:36:31 följande:

    Hej på er!
    Jag hoppar in i denna tråd med en stark förhoppning om att va gravid! Hade äl den 29/12 och BIM nu på fredag 13/1, och tog idag ett ?testa-tidigt?test ifrån Clear blue. Ett svagt sträck visas, mdn vågar endå inte hoppas, då jag läst om så många som får spöksträck på dessa tester. Lägger in bild! 

    ska ha is i magen och testa med ett digitalt test på fredag om inte mensen visar sig. Har haft lite molande verk de senaste 2-3 dagarna och vet inte om det kan va mens på gång eller om det är tidiga gravidsymptom. 


    Tog ett test idag, kunde inte hålla mig, och det gick vägen ❤️👏🏼
  • moaummo

    Åh grattis :)


    siris skrev 2023-01-12 08:23:12 följande:
    Tog ett test idag, kunde inte hålla mig, och det gick vägen ❤️👏🏼
Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023