• Majasusanna1

BF SEPTEMBER 2023

Hej på er!

Jag vet att det är tiiiiidigt. Men jag är så ivrig och har inte så många andra att dela min iver med som är i samma sits.

Jag är gravid mitt första barn så det är mycket nytt (allt) hehe

hoppas ni vill vara med här och dela era tankar/ idéer osv. 

❤️

• Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023
  • Anonym (mattis)

Hur går det för alla? Glad
    Fått några symptom?
    Någon som hunnit vara på tidigt ultraljud ännu, eller ska snart?

Jag har haft rejält ömma bröst nu i en vecka ungefär, lite kramper till och från, samt känner mig extra trött.
    Ska göra tidigt ultraljud nästa fredag (27/1) kommer då vara i slutet på v.6.
    Förra graviditeten slutade i MA i v.6 så är redan nervös😥 

• Anonym (Karin)

Plussade idag på BIM. Hade ÄL-stickor hemma och fick starka streck. Tog då ett CB digital. Har en son som fyller 2 i maj. Enligt kalendern är BF 28/9, men jag gick över tiden med nästan två veckor med storebror. 😅

• Majson

Har nu skapat en grupp och börjat bjuda in dem som skickat sina mejladresser, så kolla er inkorg!

• Ceczev

Jag är gravid. 13+0 idag.
    Imorgon är ultraljud. Skitnervös!
    Första gången med en graviditet för mig!
    Än sålänge är bebis beräknad 1 dag före min födelsedag heh..
    Fick veta i v7 då jag mådde pissdåligt. 😴

• Majasusanna1
    Ceczev skrev 2023-01-18 20:49:14 följande:

hej! 

Kul med någon som gått lite längre! Mår du bättre nu i v 13? spännande med ultraljud, kommer gå super bra {#emotions_dlg.flower}

Är du beräknad i september? Känns som att du nästan borde vara i augusti? du får gärna dela med dig av erfarenheten ifrån ultraljudet om du vill/kan Skäms

• JadeMyran
    Anonym (mattis) skrev 2023-01-18 10:21:46 följande:

Fått några symptom?

Jag har haft rejält ömma bröst nu i en vecka ungefär, lite kramper till och från, samt känner mig extra trött.

Mina symptom kommer och går, haha. Eller, allt utom den galna tröttheten. Är trött jämt och har svårt att hålla mig vaken mellan typ 13:30-15:00 oavsett hur mycket jag sover eller när jag äter lunch. (Lite besvärande omständighet när man är inne på kontoret och försöker hålla allt hemligt.) Illamåendet, ömma bröst och yrseln är olika från dag till dag. Blir nojig när jag inte har några tydliga symptom. 😅 Men det enda man kan göra så här tidigt är att hålla tummarna och hoppas att allt går vägen.
  • Limeblad
    Ceczev skrev 2023-01-18 20:49:14 följande:

BF i juli då? Tror det finns en tråd för julibebisar också 🙂
    Anonym (mattis) skrev 2023-01-18 10:21:46 följande:

Fått några symptom?

Försöker bestämma mig om jag är trött pga graviditet eller om det beror på min 1,5-åring som inte sover på nätterna 😴 

Har bokat in ett privat ultraljud om knappt tre veckor. Då är jag i v. 9. Känns väldigt långt tills dess. Kanske ska försöka få en tid veckan innan.
  • Grustradgarden

Jag har just plussat, är idag i v 4+1. Hade igår riktigt stark huvudvärk och sov nästan hela dagen. Har idag endast lite molvärk. Är väldigt rädd för att få missfall.

Vi har en son född i maj 2021. Denna bebis var inte riktigt planerad, men väääldigt välkommen. Är med i den ?lilla? fb-gruppen, känns mer tryggt än en med många i. Hoppas att fler vill joina. 😊

• Allie27

Hej! Hur mår ni? Jag är i vecka 5 och känner sådan enorm avsmak för ALL mat. Har barn sedan tidigare och upplevde aldrig så under den graviditeten, hade helt andra symtom i början än vad jag har nu. Vet ju givetvis att alla graviditeter skiljer sig åt men jag var verkligen inte beredd på att jag skulle må såhär 😄

Vad har ni för symtom? 

• Majson

Skicka mejladresser till mig om ni vill gå med i fb-gruppen :)

Svar på tråden BF SEPTEMBER 2023