Inlägg från: Anonym (III) |Visa alla inlägg
  • Anonym (III)

Agerade läkaren rätt?

Jag har varit utbränd, blev det när jag var gravid. Träffade först en läkare som just gjorde det man inte vill vara med om, skyllde på graviditeten. Kände mig förminskad och bortgjord eftersom han direkt förutsatte att det var mina hormoner som var orsaken till mitt mående, en helt felaktig bedömning. Det var min andra graviditet så jag visste att jag inte blev sådär bara pga graviditeten.

När jag istället fick träffa en läkare via företaget så fick jag göra ett test för uppskattning av utmattningsdepression och det var det jag hade, så skönt att få rätt hjälp. Blev sjukskriven på heltid, inga mediciner, men KBT och träffa läkaren regelbundet, vila o.s.v. nu fick jag hjälp när det redan var "försent" givetvis är det bättre om man får hjälp innan man hamnar i det mörkaste. Så mitt råd är att träffa någon som kan erbjuda ett test och därefter utvärdera var du befinner dig så att du kan få rätt hjälp utifrån det, om du nu inte redan fått göra det? Givetvis ska man försöka rådda i det som går om man själv vet vilka delar man kan förbättra om det är direkta orsaker till måendet, men det kan vara djupare än så. Tex tidigare trauman kan ju orsaka att man till slut blir utbränd och sen när det sker fler förändringar så kan det påverka och föra upp obearbetade saker till ytan. 
    Oavsett så hoppas jag att du kommer vidare och mår bättre snart.

Svar på tråden Agerade läkaren rätt?