• Beckah82

Cirkus - djurplågeri?

Jag har inte varit på cirkus sen jag var riktigt liten men min son (7,5 år) har tjatat i flera år om att han aldrig fått gå på cirkus så nu när Cirkus Maximum kom hit till våran lilla håla så passade jag på att ta med sonen på hans allra första cirkus.

Sonen uppskattade det hela enormt mycket men jag satt bara och mådde illa. SNYFT ett så hemskt liv för djuren! man kunde riktigt se den psykiska smärtan lysa i de stackars djurens ögon!

Hela tiden viftades det med piskor och gapades på djuren! Usch!

Sen var det dax för elefanterna och så var det en elefant som inte ville lägga sig ner exakt samma sekund som tränaren gapade på honom/henne och då fick han/hon en REJÄL pisksnärt rakt över rumpan. Visst....de har ganska tjock hud osv men det var vidrigt att titta på.

Nä usch! Aldrig mer cirkus för min del =(

• Svar på tråden Cirkus - djurplågeri?
  • Japonica

Cirkus med djur är verkligen en företeelse, som är ofattbar, att den kan existera på 2000talet i Sverige anser jag.

• pattisza

Håller med. Bohjkottar sedan länge cirkus med djur. Gör detsamma med djurparker, tycker att även det är dåligt för djuren. (Vissa undantag).

• Leeloo

Jag kommer aldrig gå på cirkus med mitt barn. Det är vidrigt och ett sjukt djurplågeri som, precis som nån sa, är helt otroligt att det finns kvar på 2000-talet. Cirkus är vidrigt!!

• E l l a

Bojkottar cirkusar, tycker det är hemskt synd om djuren

• Akinna

samma här tucker det är jätte elakt i mot djuren men det är ju männsiskors fixering att se på det men hur kul tycker igentligen djuren att det är inte ett skit tror jag =( nää fyy är i mot

• Leeloo

Finns det nån som går på cirkus och "vågar" stå för det?

• fru kreativ

Härligt att se att det finns fler än jag som bojkottar! Jag får alltid höra hur fånig jag är men jag försöker istället lära mina barn om hur djur lever på riktigt och att de har en själ och ett liv att respektera!

Svar på tråden Cirkus - djurplågeri?